نگین تدریسی شهروند بهایی به پنج سال حبس محکوم شد

0
273

یک منبع مطلع گفت نگین تدریسی، شهروند بهایی ساکن اصفهان که پیش‌تر در مراسم تولد پیامبر بهاییان در آبان ۹۶ بازداشت شده بود در دادگاه انقلاب اصفهان به اتهام«اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به پنج سال زندان محکوم شد. حکم او در تاریخ ۲۹ خرداد ماه به وکیلش ابلاغ شده است. خانم نگین تدریسی در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد و در انتظار تولد اوین فرزندش است

به گفته این منبع نگین تدریسی به همراه جمع دیگری از بهاییان به مناسبت سالگرد تولد حضرت بها در تاریخ چهارم آبان ۹۶ در منزل یکی از شهروندان بهایی جمع شده بودند که با ورود ماموران اداره اطلاعات، مراسم بهم خورده و جمعی از مهمانان بازداشت شدند.

خانم تدریسی به همراه عده دیگری پس از بازداشت به زندان منتقل شده است. او در آذر ماه همان سال با قرار وثیقه آزاد شد.

این منبع درباره مصادیق اتهام او گفت: «طبق آنچه در دادنامه ایشان ذکر شده، مواردی مانند پرداخت شهریه کلاس زبان یک تبعه افغانستان، دادن مشاوره روانشناسی و نوشته‌های شخصی در دفتره خاطراتش از جمله مستندات اتهام او ذکر شده است.»

به گفته این منبع آنها امیدوار هستند این حکم در دادگاه تجدیدنظر شکسته و او تبرئه شود. خانم تدریسی باردار است.

جوادلاریجانی رییس ستاد حقوق بشرقوه قضاییه ایران در اجلاس شورای حقوق بشر در سال ۸۹ به صورت ممتد در خصوص وضعیت بهاییان و دیگر اقلیت‌های دینی در کشور مورد پرسش و انتقاد قرارگرفت، گفت بهاییان مثل بقیه شهروندان می‌توانند زندگی و تحصیل کنند. همچنین محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، روز چهارم اردیبهشت ۱۳۹۶ در جلسه شورای روابط خارجی در نیویورک گفت بهایی بودن در ایران جرم نیست. آقای ظریف همچنین گفت در ایران کسی به دلیل «بهایی بودن و یا اعتقاد نداشتن به خدا» به زندان نمی‌رود.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ آقای ظریف پشت تریبون شورای روابط خارجی در نیویورک گفت: «ما مذهب بهاییت را به رسمیت نمی‌شناسیم اما این یک عقیده است. یک نفر می‌تواند اگنوستیک باشد، کسی می‌تواند آیتیست باشد. ما نمی‌رویم آنها را به خاطر آتیست بودن‌شان به زندان بیاندازیم.»