دیدار نمایندگان مجلس با بابک زنجای

0
173

رسول کوهپایه‌زاده  درباره خبری مبنی بر دیدار تعدادی از نمایندگان با بابک زنجانی در زندان، گفت: یک نماینده مجلس در توئیتی عنوان کرده‌ که به تازگی چند نفر از نمایندگان مجلس در چند نوبت با آقای زنجانی دیدار کرداند، قطعا منظور ایشان از اینکه گفتند از وزیری شنیدم، وزیر محترم نفت است که این اطلاعات را در اختیارشان گذاشته است.

وکیل بابک زنجانی ادامه داد: اصل قضیه از این قرار است که باتوجه به مشکلاتی که در روند همکاری طرف مقابل جهت پرداخت و تسویه موکلم وجود داشت، مکاتبات متعددی را خود بنده با کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس انجام دادم.

وی با اشاره به این‌که مجلس شأن و جایگاه نظارتی دارد، گفت: مواردی هم  پیش آمده بود ما از آن گلایه‌مند بودیم مبنی بر اینکه طرف مقابل همکاری لازم را انجام نمی‌دهد، بنابراین بر حسب وظیفه قانونی‌ام با کمیسیون حقوقی مشکلات را در میان گذاشتم.  

این وکیل دادگستری ادامه داد: نماینده محترم گفته‌اند دیدارهایی مختلف، به تازگی و به کرات انجام شده است که اصل این خبر به این گونه است، در در دی ماه سال گذشته در زندان اوین  با حضور من، موکلم، ‌ یکی از اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، مشاور عالی رئیس قوه قضائیه در امور پارلمان، معاون دادستان تهران، نماینده شرکت و وزارت اطلاعات جلسه‌ای برگزار شد.  

وی تاکید کرد: ما گلایه‌مند بودیم شرکت نفت وظیفه قانونی خود را انجام نمی‌دهد و از آنجا که مجلس می‌تواند روی این وزارتخانه نظارت داشته باشد، به این قوه درخواست رسیدگی دادیم.

کوهپایه‌زاده ادامه داد: جلسه مذکور منجر به انعقاد صورت جلسه‌ای در  ۹۷/۹/۱۰ منجر شد که در واقع فتح بابی برای همکاری و ارائه اسناد و مدارکی برای پرداخت بدهی شد، اما بعد از این جلسه ۵ ماه گذشت و به دلیل این که به نتیجه نرسیدیم، جلسه‌ای دیگر این بار در اول خرداد ماه با حضور نمایندگان وزارت نفت، اطلاعات، بانک مرکزی، قوه قضائیه، موکل و بنده برگزار شد که دیگر نماینده‌ای از مجلس در آن حضور نداشت.

وی افزود: در جسله یکم خرداد ماه نماینده دادستان، شرکت نفت و وزارت نفت را به ارائه اسناد مورد نیاز ملزم کرد.

به گزارش ایلنا؛ وکیل بابک زنجانی در آخر تاکید کرد: علت مکاتبات ما این بود گره و مشکلاتی که بر سر راه ما وجود دارد از میان برداشته شود.