نگرانی آلمان از نقش جمهوری اسلامی در یمن

0
150

آلمان حمله موشکی از یمن به عربستان را به شدت محکوم کرد. این کشور همچنین اعلام کرد که جمهوری اسلامی آشکارا به یمن‌ سلاح می‌فرستد و با این اقدام قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند.

دولت آلمان نسبت به حمله موشکی از یمن به ریاض، پایتخت عربستان سعودی واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد. اشتفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان، خواستار پایان یافتن فوری این حملات شد.

سخنگوی دولت آلمان روز چهار‌شنبه ۲۰ دسامبر در برلین از همه نیروهای درگیر در بحران یمن خواست به درگیری نظامی پایان دهند و از راه‌های دیپلماتیک بحران یمن را پایان دهند.

نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد توسط جمهوری اسلامی

سخنگوی دولت آلمان در ادامه نگرانی جدی کشورش را از ارسال سلاح‌ توسط جمهوری اسلامی به یمن اعلام کرد. او گفت جمهوری اسلامی آشکارا به یمن سلاح می‌فرستد و با این اقدام قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض می‌کند.

به گفته سخنگوی دولت آلمان در گزارش سازمان ملل متحد در این باره آمده که نشانه‌هایی وجود دارد که جمهوری اسلامی در پرتاب موشک از یمن به عربستان در تاریخ‌ بیست‌و‌دوم ژوئیه و چهارم نوامبر دست داشته است.

به گزارش خبرگزاری آلمان آزمایش‌های موشکی جمهوری اسلامی نیز در ماه‌های ژوئن و ژوئیه سال جاری میلادی (۲۰۱۷) نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده و به همین دلیل است که از جمهوری اسلامی خواسته شده قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را به طور کامل محترم شمارد.

به گزارش دویچه وله؛وزارت اطلاعات عربستان سعودی روز سه‌شنبه  ۱۹ دسامبر اعلام کرد موشکی که توسط شبه‌نظامیان شیعی‌مذهب حوثی یمن‌ به سوی این کشور پرتاب شده بود را در هوا منفجر کرده است. گفته می‌شود این موشک بالستیک در جنوب ریاض، پایتخت عربستان در هوا منفجر شده است.