نمایش فیلم «نوح» در اندونزی هم ممنوع شد

0
416

اندونزی به چند کشور خاورمیانه پیوست که نمایش فیلم «نوح» به کارگردانی دارن آرونوفسکی را به خاطر تخطی از قوانین اسلامی ممنوع اعلام کرده‌اند.

هیئت‌ سانسور اندونزی روز دوشنبه به اتفاق آرا تصمیم گرفت مانع اکران فیلم پارامونت در این کشور شود، چرا که در «نوح» چهره نوح نشان داده شده است. «نوح» قرار بود از جمعه این هفته در اندونزی روی پرده برود.

به تصویر کشیدن پیامبران در بسیاری از جوامع مسلمان یک تابو محسوب می‌شود. بیش از 88 درصد از 240 میلیون نفر جمعیت اندونزی، مسلمان هستند و این کشور پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان دنیاست.

«نوح» روایتی تیره از داستان کتاب مقدس درباره  نوح  و کشتی اوست. راسل کرو در این فیلم نقش حضرت نوح را بازی می‌کند.

یکی از اعضای هیئت سانسور اندونزی به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما با نمایش این فیلم در اندونزی مخالفت کردیم. نشان دادن چهره پیامبران در اسلام ممنوع است. این فیلم هم به جوامع مسیحی و هم به جوامع مسلمان لطمه خواهد زد.»

اواخر سال گذشته هیئت‌های سانسور در قطر، بحرین و امارات متحده عربی به شرکت پارامونت اعلام کردند به «نوح» اجازه اکران نمی‌دهند. انتظار می‌رفت مصر، اردن و کویت هم تصمیم مشابه‌ای اتخاذ کنند.

در مصر، موسسه الازهر که یک مرکز و مرجع دینی برای مسلمانان سنی است، با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن فیلم «نوح»، خواهان ممنوعیت نمایش «نوح» در این کشور شد.

در آمریکا نیز بعضی از گروه‌های مسیحی این فیلم را به خاطر برداشت تیره و نامعمول از روایت کتاب مقدس از نوح و کشتی او مورد انتقاد قرار داده‌اند.

با این حال «نوح» در هفته اول اکران در مکزیک که اکثریت جمعیت آن را مسیحیان تشکیل می‌دهند، موفق ظاهر شد. این فیلم جمعه پیش در 635 سینما در مکزیک روی پرده رفت و 1.4 میلیون دلار فروخت که تقریبا برابر با فروش افتتاحیه فیلم «جاذبه» در این کشور بود.

به گزارش خبرآنلاین؛ «نوح» از جمعه این هفته در آمریکای شمالی و 20 کشور دیگر اکران می‌شود. اما واتسن، جنیفر کانلی، لوگان لرمن، ری وینستون، آنتونی هاپکینز و داگلاس بوث دیگر بازیگران این فیلم هستند.

www.apunkachoice.com