نسرین ستوده: 17 نفر از 25 زندانی سیاسی ـ عقیدتی اوین؛ تاکنون یک بار هم به مرخصی نرفته اند

0
155

رضا خندان در برگه فیس بوک خود ساعتی پیش به نقل از نسرین ستوده گزارش داد که 17 نفر از 25 زندانی سیاسی ـ عقیدتی اوین؛ تاکنون یک بار هم به مرخصی نرفته اند..!

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان، متن کامل این نوشته در زیر می آید:

مرداد ماه بود که غلامحسین اسمائیلی رییس سازمان زندانها گفته بود: گاهی اوقات شایعاتی بیان می‌شود که امنیتی‌ها حتی به مرخصی هم نمی‌روند. در حالی که به عنوان مثال نسرین ستوده به مرخصی می‌رود.

چند روز پیش نسرین گفت: در همان زمان،  پس از انتشار سخنان رییس سازمان زندانها، آماری از همبندیان خود در بند عمومی زندان اوین گرفتم و مشخص شد که از 25 نفر زندانی سیاسی ـ عقیدتی اوین، 17 نفر تاکنون یک بار هم به مرخصی نرفته اند.

خانم ها فریبا کمال آبادی و مهوش شهریاری پنج و نیم سال است بدون مرخصی در حال سپری کردن حبس 20 ساله ی خود هستند. برخی از آنان مانند خانم شبنم مددزاده و خانم کبری بنازاده امیرخیزی بدون مرخصی در حال تمام کردن حبس های طویل المدت خود هستند.

بسیاری از خانم ها فرزندان خردسالی دارند که از مرخصی محروم هستند.

مادرانی مانند خانم فاران حسامی و خانم مریم اکبری کودکان 3 ساله و 7 ساله دارند.

یادم نمی رود خرداد ماه همین امسال بود که سارا دختر 7 ساله ی خانم اکبری مجبور شده بود در فرصت کوتاه ملاقات کابینی کتاب درس اش از پشت شیشه برای مادرش بخواند. مادری که اجازه نیافته بود یک روز در اولین سال تحصیلی فرزندش در کنار او باشد.