نخستین باخت استقلال در لیگ سیزدهم..

0
204

جدال قهرمان های لیگ برتر و جام حذفی فصل گذشته با پیروزی دو بر یک سپاهان برابر استقلال تمام شد.

به گزارش ایسنا، تیم فوتبال سپاهان موفق شد در دومین هفته از سیزدهمین دوره لیگ برتر در یک دیدار سخت و پرهیجان استقلال یکی از مدعیان قهرمانی را با نتیجه دو بر یک در استادیوم آزادی تهران شکست دهد.

گزارش نیمه اول:

در این نیمه استقلال بیشتر بر بازی سوار بود و بازیکنان این تیم چندین و چند فرصت مناسب را از دست دادند. یکی از خطرناک‌ترین موقعیت‌های این نیمه در دقیقه 17 روی ارسال یک ضربه خطا از آندرانیک تیموریان بود که بعد از برخورد با سر مجیدی این توپ با واکنش خوب احمدی راهی کرنر شد. همچنین در دقیقه 21 محمد قاضی روی پاس خوب خسرو حیدری از پشت محوطه جریمه سپاهان صاحب توپ شد که شوت سرضرب او با برخورد به تیرک عمودی دروازه سپاهان راهی اوت شد.

در دقیقه پایانی نیمه نخست هم ضربه ایستگاهی امید ابراهیمی به تیرک افقی استقلال برخورد کرد و به بیرون رفت تا در نهایت این نیمه با تک گل افشین به پایان برسد.

گزارش نیمه دوم:

در نیمه دوم هم این استقلال بود که کار را هجومی تر آغاز کرد. آنها ابتدا سعی داشتند با دادن پاس به عمق دفاع سپاهان، مهاجمانشان را صاحب موقعیت کنند. اما حملات آبی ها با ضدحملات سپاهانی ها همراه شد و این تیم صاحب فرصت تقریبا تک به تک شد و افشین که نتوانست توپ را به سمت دروازه شوت کند، به مهاجمان تیمش پاس داد و همان توپ پس از برخورد نصفه و نیمه با بازیکن سپاهان و دست مدافع استقلال (امیرحسین صادقی) داور را مجاب کرد تا پنالتی سخت گیرانه ای را در دقیقه 58 به ضرر استقلال بگیرد. هادی عقیلی یک دقیقه بعد این توپ را گل کرد تا سیل شعارهای تند هواداران بر سر فغانی سرازیر شود.

در ادامه استقلال باز هم بر حملاتش افزود و محمد قاضی در یک حمله از جناح چپ محوطه جریمه صاحب فرصتی شد که توپ با اخلاف بسیار کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. استقلال یک دقیقه بعد هم با ارسالی از جناح چپ و ضربه سیاوش اکبرپور به سمت دروازه فرصت خطرناک دیگری را بدست آورد که رحمان احمدی این توپ را جمع کرد.

حملات استقلال یکی پس از دیگری ادامه داشت تا اینکه آنها در دقیقه 74 پژمان نوری را صاحب توپ کردند. نوری باز هم در جناح چپ محوطه جریمه چندبار قصد عبور از مدافع حریف را داشت که در یک صحنه به نظر بازیکن سپاهان پای او را زد و هواداران اعتقاد به پنالتی داشتند.

اما حملات آبی ها بالاخره دقیقه 78 ثمر داد و بعد از آنکه توپ بازیکنان استقلال یکبار با تیرکافقی دروازه برخورد کرد به امیرحسین صادقی در جناح راست محوطه جریمه رسید و پس از شوت او و عبور توپ از شلوغی محوطه حریمه وارد دروازه شد.

استقلالی ها بلافاصله پس از گل با حمایت هوادارانشان بر حملات افزودند و شوت آندو تیموریان دردقیقه 78 یکی از آنها بود.

گل ها:

سپاهان: آرش افشین (2) و هادی عقیلی (58)

استقلال: امیرحسین صادقی (78)

داوران:

علیرضا فغانی، حسن کامرانی فر، رضا سخندان، محمدرضا اکبریان

کارت زرد:

استقلال: فرهاد مجیدی (نیمه اول)

سپاهان: محمد غلامی وامید ابراهیمی (نیمه دوم)

تعویض ها (نیمه دوم):

استقلال:

فردین عابدینی به جای فرهاد مجیدی (60)، محمدمهدی نظری به جای حنیف عمران زاده (72)

سپاهان:

امید جهان عالیان به جای محمد غلامی (68)، محسن ایران نژاد به جای حسین پاپی (71)، رادومیر جالوویچ به جای آرش افشین (82)

ترکیب دو تیم:

استقلال: سید مهدی رحمتی، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، خسرو حیدری، حنیف عمران‌زاده، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، فرهاد مجیدی، پژمان نوری، سیاوش اکبرپور و محمد قاضی.

سپاهان: رحمان احمدی، علی حمودی، شجاع خلیل‌زاده، هادی عقیلی، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، اروین بولکو، حسین پاپی، مجتبی جباری، محمد غلامی و آرش افشین.