نامه کمپین کوچ به زندان دراویش، خطاب به ۹ درویش زندانی: به زخم ما سوگند، اعتصاب غذایتان را بشکنید

0
164

اعضای کمپین کوچ دراویش از ایران به زندان اوین، با انتشار نامه‌ای از نه درویش محبوس در زندان‌های اوین تهران و نظام شیراز خواستند به اعتصاب غذای خود پایان دهند.

بنا بر گزارش دریافتی از تارنمای مجذوبان نور، اعضای این کمپین که در دو روز پایانی شهریور ماه در نتیجه اعتراض به ستم‌های خودسران بر پیروان عرفان، مورد ضرب و شتم شدید ماموران امنیتی قرار گرفته بودند، با انتشار نامه‌ای، دراویش زندانی را به زخم‌هایی که این عده در راه احقاق حقوق دراویش گنابادی برداشته‌اند سوگند داده و از ایشان خواستند به اعتصاب غذای خود پایان دهند.

متن نامه اعضای کمپین کوچ دراویش از ایران به اوین، به شرح زیر است:

هو
۱۲۱

برادران زندانی – پاره‌های جان و دل

شما را به زخم‌های ما سوگند، اعتصاب غذایتان را بشکنید و اجازه دهید اگر مرگ مقدر است، با هم و دست در دست هم بمیریم و اگر آزادی ازچنگال خون‌ریز خودکامه‌گان، با هم از قفس دنیای ایشان آزاد شویم. ما درختان ِ یک جنگلیم و پریشانی به جمعمان راهی ندارد. از این جنگل هر درختی که بسوزد، جنگلی در داغ او خواهد سوخت. از سی مرغ درویشان، اگر یکیشان زخم بردارد، «سیمرغ» زخمی می‌شود.

باز گفت گر یک پر من بشکند      بیخ جغدستان شهنشه بر کند

شما را به زخم‌های برادران و خواهرانتان سوگند، اعتصاب غذایتان را بشکنید، زیرا اگر این جماعت بدپندار پلید که خون ما را در شیشه کرده‌اند باز به خودسری‌هاشان ادامه دهند و خلف وعده کنند، حلاج‌وار بر سر دار می‌آییم و زیر ضربات باتومشان نماز شکر می‌خوانیم تا جهان به دو چشم ببیند انسان هنوز زنده است و شرفش را به پول و قدرت و سیاست نباخته است.

این‌ها بر دیوارهای حسینیه‌های ما نوشتند «مرگ بر دراویش» و اکنون به دو چشم خواهند دید که چگونه جسم‌‌هامان را در معرض‌ باتوم‌ها و زندان‌هاشان قرار خواهیم داد تا‌‌ همان شعار‌ها که بر دیوار‌ها نوشته بودند، به دست خودشان صورت عمل بگیرد.

ترسیدن ما چون که هم از بیم بلا بود    اکنون ز چه ترسیم که در عین ِ بلاییم

اعضای کمپین کوچ دراویش از ایران به زندان