مک‌کاناهی امپراتور ویرانه‌های لاس‌وگاس می‌شود

0
195

برخلاف تکذیب‌های قبلی، متیو مک‌کاناهی برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی ۲۰۱۴ قرار است در اقتباس سینمایی از رمان ترسناک استیون کینگ، نقش منفی را بر عهده بگیرد.

 حدود سه ماه پس از آنکه جاش بون، کارگردان «تقصیر تقدیر ما» در مقام کارگردان چهار فیلم سینمایی اقتباسی از رمان فانتزی ترسناک «ایستادگی‌» (The Stand)  استیون کینگ، خبر حضور متیو مک‌کاناهی در این فیلم‌ها را تکذیب و اعلام کرد که میل دارد کریستین بیل این نقش را بر عهده بگیرد، بازی متیو مک‌‌کاناهی در نقش منفی این فیلم تأیید شد.

داستان «ایستادگی» پس از فاجعه‌ای آخرالزمانی به‌صورت انتشار ویروسی که حدود نیم درصد جمعیت زمین را زنده گذاشته است، اتفاق می‌افتد و طی آن، باقی ‌مانده انسان‌ها که در دو طیف خیر و شر قرار گرفته‌اند، دست به نبردی مرگبار می‌زنند.

منتقدان از این رمان 1200 صفحه‌ای استیون کینگ، نویسنده‌ داستان‌هایی مانند «درخشش»، «میزری»، «کری»، «رستگاری در شاوشنک» و «دالان سبز» که در سال 1978 برای اولین بار منتشر شده و بارها تجدید چاپ شده  است، با عنوان  نسخه آمریکایی «ارباب حلقه‌ها» (مجموعه رمان‌های حماسی جی. آر. آر. تالکین نویسنده انگلیسی قرن بیستم که فیلم‌هایی بر اساس آن‌ها ساخته شد) یاد کرده‌اند و جاش بون، فیلم‌ساز 35 ساله متولد ویرجینیا، آن را «پدرخوانده تریلرهای پس از فاجعه» نامیده است.

13930904133414377662434

پیش از این یک سریال کوتاه تلویزیونی با اقتباس از این داستان در سال 1994 تولید و پخش شده است که گری سینیزی، جیمی شریدان و مالی رینگوالد از جمله بازیگران نقش‌های اصلی آن بودند. بر اساس این رمان همچنین یک مجموعه کتاب مصور ساخته شده است.

به گزارش آنا به نقل از گاردین، مک‌کاناهی در مجموعه فیلم‌های «ایستادگی» نقش شخصیت منفی اصلی را بر عهده خواهد داشت که یک کابوی است که همیشه نیشخندی بر لب دارد و از قدرت‌هایی فراطبیعی برخوردار است و امپراتوری قدرتمند خود را در ویرانه‌های لاس‌وگاس مستقر کرده است.

متیو دیوید مک‌کاناهی 45 سال دارد و متولد تگزاس است. وی حرفه بازیگری سینما را در سنین بیست سالگی آغاز کرد و در فیلم‌هایی مانند «پسرهای نیوتن»، «تک ستاره»، «آمیستاد»، «زمانی برای کشتن»، «برنامه‌ریز عروسی»، «تماس»، «یو 571»، «مایک جادویی»،  «جو قاتل»، «گرگ وال‌استریت»، «ماد» و «بین‌ستاره‌ای» بازی کرد و سال گذشته برای ایفای نقش مردی رو به مرگ به علت ابتلا به ایدز که راه نجات جان عده‌ای زیاد از بیماران را پیدا کرد و با مفاهیم تازه‌ای در زندگی آشنا شد، در فیلم «باشگاه خریداران دالاس» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اصلی سال 2014 شد. وی اخیراً بازی در «دریای درختان» را به پایان برده است و بازی در «کشور آزاد جونز» را در برنامه دارد.