منوشن: هنوز برنامه‌ای برای دیدار پرزیدنت ترامپ و رئیس جمهور جمهوری اسلامی وجود ندارد

0
190

استیون منوشن‌، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا، می‌گوید تا این لحظه برنامه‌ای برای دیدار پرزیدنت ترامپ و رئیس جمهور جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی نشده و فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی تا بازگشت دولت به میز مذاکره ادامه خواهد یافت.

آقای منوشن که پنجشنبه ۲۱ شهریور به تلویزیون سی‌ان‌بی‌سی درباره ملاقات روسای جمهوری آمریکا و جمهوری اسلامیگفت: «تا این لحظه، هیچ برنامه ای برای ملاقات [بین پرزیدنت ترامپ و] او وجود ندارد؛ هر چند که رئیس جمهوری آمریکا گفته است که آماده ملاقات بدون پیش شرط است.»

وی افزود: «دیروز برخی خبرها درباره تحریم‌های جمهوری اسلامی منتشر شد. من می خواهم به طور شفاف بگویم. من، وزیر خارجه پمپئو، و سایر اعضای تیم امنیت ملی در حال اجرای راهبرد فشار حداکثری بر [جمهوری اسلامی] ایران هستیم و هیچ تردیدی درباره اثرگذاری آن وجود ندارد. ما درآمد آنها را قطع کرده‌ایم.»

وزیر خزانه‌داری ایالات متحده گفت: «اگر پرزیدنت بتواند به توافق خوبی برسد – توافقی که درباره آن حرف زده است – ما با جمهوری اسلامی مذاکره خواهیم کرد، و در غیر این صورت به کارزار فشار حداکثری – که موثر بوده است – ادامه می‌دهیم.»

به گزارش صدای آمریکا؛ رئیس جمهوری آمریکا نیز روز چهارشنبه ۲۰ شهریور در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید، در پاسخ به پرسشی درباره این که «آیا کاهش تحریم‌ها را برای محقق شدن چنین دیداری در نظر خواهد گرفت یا خیر» گفت: «ببینیم چه پیش خواهد آمد. خواهیم دید چه خواهد شد. به نظرم جمهوری اسلامی، و همینطور کره شمالی، هر دو کشور، ظرفیت‌ بالایی دارند. ایران ظرفیت خیلی بالایی دارد. آنها مردمی فوق العاده هستند. ما به دنبال تغییر رژیم نیستیم. ما امیدواریم که بتوانیم توافق کنیم. اما اگر نتوانیم توافق کنیم هم اشکالی ندارد. فکر می‌کنم که آنها بایستی توافق کنند.»