منابع سوری زخمی شدن قاسم سلیمانی را تایید کردند

0
453

“قاسم سلیمانی” فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، در نبردهای سوریه زخمی شده است. یک منبع امنیتی دولت سوریه و همچنین رئیس ناظران حقوق بشر سوری با تأیید این خبر اعلام کرده‌اند که سلیمانی چند روز پیش طی حمله‌‌ای در جنوب غربی شهر “حلب” زخمی شده اما زخم وی شدید نبوده است.

طی چند روز اخیر اخباری درباره زخمی و حتی کشته شدن سلیمانی در سوریه در برخی سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، اما دیروز سه شنبه ٣ آذر/ ٢٤نوامبر، رمضان شریف سخنگوی سپاه، این خبر را تکذیب کرده و آن را شایعه‌سازی خوانده بود.

رامی عبدالرحمان، رئیس سازمان غیردولتی ناظران حقوق بشر سوری، به خبرگزاری فرانسه گفته که سلیمانی سه روز پیش در منطقه “العیس” در جنوب استان “حلب” کشته شده است.

به غیر از سلیمانی، دیگر فرماندهان و سربازان سپاه ایران نیز در سوریه و عراق حضور دارند که طی هفته‌های گذشته، تعدادی از آنان کشته شده و جسدشان به ایران منتقل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ در هفدهم اکتبر گذشته، نیروهای ارتش سوریه اعلام کردند که حمله ای را برای بازپس گرفتن منطقه حلب از شورشیان آغاز کرده اند که در آن سربازان ایرانی به همراه حزب الله لبنان حضور دارند و این حمله با حملات هوایی ارتش روسیه حمایت می‌شود.