مقتدا صدر: بغداد را از وحشت آفرینی موشکی دور نگهدارید

0
34

سخنگوی جنبش صدری روز سه‌شنبه 29 دسامبر، دعوت مقتدا صدر از رهبران شیعیان عراق برای دور نگهداشتن بغداد از وحشت آفرینی موشکی را تکرار کرد.

به گزارش خبرگزاری عراق، صلاح العبیدی سخنگوی مقتدا صدر گفت: «باید بغداد را از وحشت ناشی از پرتاب موشک به سوی دفاتر هیئت‌های دیپلماتیک، دور نگهداشت.»

به گفته او برخی کشورها از وضعیت کنونی جاری در عراق سود می‌برند.

منازعه رژیم جمهوری اسلامی و آمریکا

حیدر الجابری مسئول رسانه‌ای دفتر الصدر نیز با بیان اینکه تنش در منطقه به مردم عراقی آسیب می‌رساند، افزود که باید از هرج و مرج امنیتی که بسیاری از اطراف به دنبال آن هستند، جلوگیری شود.

مقتدا صدر چند روز پیش با صدور فراخوانی از ایالات متحده و رژیم جمهوری اسلامی خواست تا عراق را دایره منازعه‌های جاری میان خود دور سازند. او جمعه گذشته در توییتی نوشت: «عراق عزیز ما قربانی مناقشات میان آمریکا و ایران شده است و به گونه ای متحمل زیان شده که قابل تحمل نیست، گویی به دلیل ضعف دولت و تفرقه میان مردم، به صحنه‌ای برای درگیری‌های نظامی، امنیتی، سیاسی و ویروسی آنها تبدیل شده است.»

او افزود: «من از رژیم جمهوری اسلامی حاکم بر کشور همسایه ایران می‌خواهم كه عراق را از درگیری‌های خود به دور نگهدارد و در صورتی که رژیم جمهوری اسلامی، شان و استقلال عراق را حفظ کند، ماهم این رژیم را در مشکلاتش تنها نخواهیم گذاشت.».

قابل توجه است که این موضگیری صدر در زمانی حساس مطرح گردید و پس از تشدید تنش‌های رژیم جمهوری اسلامی-آمریکا در پی هدف حملات شدید راکتی علیه منطقه سبز و اطراف سفارت آمریکا در یکشنبه گذشته بود که باعث شد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تاکید کند که اگر آسیبی به حتی یک آمریکایی وارد شود، رژیم جمهوری اسلامی ابدا خوشحال نخواهد بود.

پس از این حمله راکتی بود که یکی از رهبران گردان‌های حزب الله عراق که متهم به این حمله است، دستگیر شد که در پی آن برخی از اعضای این گروه شبه نظامی تحت حمایت رژیم جمهوری اسلامی، به حالت آماده باش در آمده و در ویدیو کلیپی اقدام به تهدید و اولتیماتوم دادن کردند.

العربیه نوشت؛ این در حالی است که وزارت کشور عراق نیز از تدوین برنامه‌های جامع برای محافظت از بغداد و همه دفاتر نمایندگی‌های دیپلماتیک در پایتخت خبر داد.