مراجعات مردمی در مجلس لغو می‌شود

0
191

رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس از انتقال ملاقات‌های مردمی نمایندگان از تهران به حوزه‌های انتخابیه خبر داد.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به بررسی پیشنهادات نمایندگان درباره  حادثه اخیر تروریستی تهران  و تامین حفاظت و امنیت پارلمان در این کمیسیون، اظهار داشت: در آخرین نظرسنجی که از نمایندگان به عمل آمد، اکثر آنها معتقد بودند که باید نیروهای امنیتی اقدامات کارشناسی خود را به منظور برقراری هر چه بیشتر امنیت در محدوده پارلمان  بیشتر کنند.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که ملاقات مردمی در فضای مجلس صورت می‌گیرد، برقراری کامل امنیت امکان‌پذیر نخواهد بود، افزود: به طور مثال در روزهای دوشنبه که اکثر نمایندگان ملاقات‌های عمومی دارند، اگر هر نماینده حدودا 50 مراجع‌کننده داشته باشد و حدود 250 نماینده نیز در مجلس حضور داشته باشند، نزدیک به 13 هزار مراجعه‌کننده در یک روز وارد مجلس می‌شوند. در این شرایط طبیعتاًً امکان برقراری کامل امنیت به وجود نمی‌آید.

رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس ادامه داد: بنابراین بسیاری از نمایندگان این موضوع را مطرح کرده‌اند که در شرایطی که تمامی نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود حتی گاهاً  بیش از یک دفتر ارتباط مردمی دارند، آیا واقعا نیاز است که در محل مجلس شورای اسلامی پاسخگوی مردم شهرستان متبوع‌شان  باشند؟

یوسفیان‌ملا گفت: با توجه به اینکه هر نماینده موظف است حداقل یک روز در هفته به حوزه انتخابیه خود سر بزند و در شرایطی که تا مجلس سوم اصلاً موضوع دیدارهای مردمی با نمایندگان در محل مجلس مطرح نبود، نمایندگان تصمیم گرفتند تا برای افزایش هر چه بیشتر امنیت مجلس از این پس دیدارهای مردمی در محل مجلس را لغو کنند و دیدارهای مردمی را به ملاقات‌های استانی محدود کنند.

به گزارش تسنیم؛ وی خاطرنشان کرد: البته مقرر شد تا از این پس نمایندگان برنامه حضور خود در  حوزه انتخابیه‌شان پیش از حضور در آنجا  اعلام کنند تا مراجعین با اطلاع قبلی به دفاتر نمایندگان مراجعه کنند.