مدیرمسئول سایت انتخاب مجرم شناخته شد

0
221

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان به نقل از خبرگزاری تسنیم، در جلسه امروز دادگاه مطبوعات که در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد، پرونده صراط‌نیوز، مهرنامه و سایت انتخاب مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه مدیرمسئول سایت انتخاب (مصطفی فقیهی) با شکایت بانک سپه و به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی مجرم شناخته شد و مستحق تخفیف دانسته نشد.

همچنین متهم پرونده صراط‌نیوز نیز درخواست استمهال کرد که دادگاه آن را پذیرفت. متهم پرونده مهرنامه نیز در دادگاه حاضر نشد و پرونده آن مورد بررسی قرار نگرفت.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان؛ تارنمای انتخاب که از سایت‌های حامی دولت محسوب می‌شد، از 9 مهرماه 93 فیلتر شد. این سایت که گفته می شد به هاشمی رفسنجانی نزدیک است ظاهرا با شکایت مقامات دولت توقیف شده است.

اواخر شب چهارشنبه انتخاب با انتشار متنی بر روی خروجی خود خبر از فیلتر شدن این سایت داد. متنی که انتخاب منتشر کرد این بود:

دستور توقیف سایت انتخاب صادر شد.

پیشتر ، مجموعه ی اخبار مربوط به مرد پشت پرده سیستم بانکی سید حمید پورمحمدی و سید کاظم تقوی نژاد مدیرعامل بانک سپه به درخواست مقامات ذی‌صلاح حذف شده بود. ظاهرا این توقیف با شکایت مقامات دولتی بوده است.»

کمتر از نیم ساعت بعد این سایت نه تنها فیلتر، بلکه سرور آن از دسترس خارج شد و مطالب آن دیگر قابل بازخوانی نیست.

تاربرگ انتخاب در هفته‌های آخر خود با انتقاد به برخی اشخاص در حوزه بانکی دولت را مورد انتقاد قرار داده بود. در آخرین مطلب در این باره به همکاری یکی از متهمین اختلاس سه هزار میلیاردی با نوبخت اشاره کرده بود.