محموله اخیر جمهوری اسلامی به سوریه مایه نگرانی نهادهای اطلاعاتی شده است

0
242

نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا یک رشته محموله های هوایی از جمهوری اسلامی به مقصد سوریه را زیر نظر دارند که ظن می رود حامل تسلیحات برای استفاده بالقوه رژیم بشار اسد یا نیروهای جمهوری اسلامی در آن کشور باشد.

 یک مقام دولت دونالد ترامپ تائید کرده است که آمریکا و اسرائیل هر دو نگران هستند که از این سلاح ها نهایتا برای تهدید اسرائیل استفاده شود.

ارسال محموله های تسلیحاتی به سوریه امری غیر عادی نیست ولی محموله های جدید به این دلیل بیشتر جلب توجه کرده است که پس از حمله هوایی به اهداف شیمیایی رژیم بشار اسد در سیزدهم آوریل ارسال شده است.

در هفته های گذشته، لفاظی ها میان اسرائیل و جمهوری اسلامی شدت فراوانی گرفته است. اسرائیل نگران است که جمهوری اسلامی از حضورش در سوریه برای پرتاب بالقوه موشک با حمله هوایی به اسرائیل استفاده کند.

در هفته گذشته، سایت هایی که ترافیک هوایی را در جهان کنترل می کنند، دست کم دو پرواز هواپیماهای باربری نیروی هوایی سوریه را میان جمهوری اسلامی و سوریه ثبت کردند. مقام ها می گویند دیگر پروازها شامل پرواز دست کم یک جت باربری جمهوری اسلامی بوده است که توجه آمریکا را برانگیخته است.

به گزارش صدای آمریکا به نقل از سی ان ان: اسرائیل طی ماه های اخیر چند هدف را در سوریه از جمله پایگاه هوایی «تی چهار» در استان حمص مورد حمله هوایی قرار داد. در این پایگاه جمهوری اسلامی موشک های ضد هوایی و پهباد نگهداری می کردند.