محمد بن سلمان: منبع ناآرامی‌های منطقه جمهوری اسلامی، اخوان و داعش هستند

0
223

شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد و وزیر دفاع سعودی، روز یکشنبه گفت، منبع همه ناآرامی‌های سیاسی در منطقه، القاعده، اخوان المسلمین، داعش و سیاست‌های جمهوری اسلامی در منطقه است.

ولیعهد سعودی تأکید بر اینکه پادشاهی سعودی با هر نوع افراط گرایی و هر سیاستی که این پدیده‌ها را حمایت می‌کند، بدون تردد مقابله خواهد کرد گفت، سعودی دیگر برای حل جزئی مشکل افراط‌‌گرایی و فرقه گرایی وقت هدر نمی‌کند و تاریخ ثابت کرده که مهار کردن افراط گرایی و فرقه گرایی به صورت جزئی کارساز نبوده و بی نتیجه است.

بن سلمان ابراز امیدواری کرد که جمهوری اسلامی بتواند به دولتی طبیعی در منطقه تبدیل شود و از رفتار خصمانه خود در منطقه دست بکشد.

بن سلمان با اشاره به بحران یمن گفت، پادشاهی سعودی با تمام توان برای رسیدن به راه‌حل سیاسی در یمن تلاش کرد اما این تلاش‌ها متاسفانه با کاشکنی حوثی‌ها بی نتیجه مانده است.

بن سلمان که با غسان شربل رئیس روزنامه الشرق الاوسط مصاحبه می‌کرد، گفت:«حوثی‌ها اهداف و منافع رژیم ایران را بر منافع ملی کشورشان ترجیح می دهند.»

پادشاهی سعودی وجود گروهی شبه نظامی قانون شکن، خارج از اراده دولت رسمی و وابسته به جمهوری اسلامی را در کنار مرزهایش را هرگز نمی‌پذیرد».

او گفت: «هدف ما تنها آزاد کردن یمن از سلطه شبه نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی نیست بلکه ما برای ایجاد رفاه، ثبات و استقرار برای همه یمنی‌ها تلاش می‌کنیم».

ولیعهد سعودی همچنین با اشاره به حملات اخیر به نفتکش‌ها در دریای عمان گفت، هدف قرار دادن تاسیسات نفتی سعودی و فرودگاه ابها، اهمیت و مصداقیت آنچه ما می‌گفتیم و از جامعه بین المللی می‌خواستیم را ثابت می‌کند.

به گزارش العربیه؛ او افزود، از جامعه بین المللی انتظار داریم در برابر توسعه طلبی‌های رژیم جمهوری اسلامی که از تروریسم حمایت می‌کند موضعی محکم اتخاذ کند. جمهوری اسلامی برای چند دهه نه تنها تروریسم، قتل و ویرانی را در منطقه بلکه در سراسر جهان ترویبج می دهد.