سنتکام تائید کرد؛ جمهوری اسلامی همزمان با حمله به نفتکش‌ها به سمت پهپاد آمریکا موشک شلیک کرد

0
146

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا موسوم به «سنتکام» تائید کرد که جمهوری اسلامی همزمان با حمله به نفتکشها در دریای عمان، تلاش داشت که یک پهپاد ایالات متحده را سرنگون کند تا مانع ثبت نقش سپاه در این حملات شود.

روز یکشنبه سنتکام در بیانیه خود به دو حمله اشاره کرد که یک مورد توسط حوثی های مورد حمایت جمهوری اسلامی صورت گرفت که پهپاد آمریکایی هدف قرار گرفت اما مورد دوم همزمان با حمله به نفتکش ها در دریای عمان بود که تلاش جمهوری اسلامی ناکام ماند.

به نوشته سنتکام، جمهوری اسلامی از یک موشک اس ای – ۷ برای سرنگونی پهپاد MQ-۹ آمریکا استفاده کرد تا مانع مشاهد حمله سپاه پاسداران به نفتکش «کوکوکا کوریجس» شود اما موشک جمهوری اسلامی از حدود یک کیلومتری پهپاد آمریکا رد شد.

به نظر می رسد این پهپاد آمریکایی موفق به انجام ماموریت خود شد چون روز جمعه مقام های آمریکا تصاویری از حمله سپاه به این نفتکش را به عنوان مدرکی از نقش جمهوری اسلامی در حمله به نفتکش ها در دریای عمان تسلیم سازمان ملل کردند.

صبح پنجشنبه ۲۳ خرداد، دو نفتکش که از امارات و عربستان به سمت شرق آسیا در حرکت بودند هدف حمله قرار گرفتند. چند ساعت بعد از این حمله، وزیر خارجه ایالات متحده در یک نشست خبری، جمهوری اسلامی را مسئول حمله به نفتکش ها در دریای عمان دانست.

صدای آمریکا گزارش داد؛ آقای پمپئو گفت که جمهوری اسلامی در تاریخ ۲۲ آوریل جهان را تهدید کرد که روند انتقال نفت در تنگه هرمز را مختل می‌کند و اکنون در جهت عملی کردن آن تهدید، تلاش می کند.