مجاهدین خلق: انتقال یک مرکز تحقیقات هسته‌ای از تهران به مکان امن

0
169

 سازمان مجاهدین خلق، روز پنج شنبه، اطلاعاتی ارائه داد که بر اساس آن جمهوری اسلامی ایران «در حال جابجائی یک مرکز تحقیقات تسلیحاتی اتمی از تهران به مکانی دیگر است تا این مرکز قابل ردیابی نباشد».

 به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان از خبرگزاری فرانسه، سازمان مجاهدین خلق در جریان یک نشست مطبوعاتی در پاریس اعلام کرد یک مرکز تحقیقات و طراحی سلاح های اتمی در تهران به مکان امن‌تری در مجموعه‌ای متعلق به وزرات دفاع منتقل شد.

 افشاگری تازه سازمان مجاهدین خلق، یک هفته پیش از آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای در ژنو، با هدف تأثیر گذاشتن بر روند مذاکرات پیش‌رو صورت گرفت.

به گفت‌وگو رادیو فرانسه با رضا تقی زاده-تحلیلگر سیاسی در بریتانیا گوش کنید (08:25)

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ مذاکرات میان جمهوری اسلامی و گروه ١+٥، متشکل از کشورهای ایالات متحده آمریکا، فرانسه، بریتانیا، روسیه، چین و آلمان در روزهای 15 و 16 اکتبر (23 و 24 ماه مهر) در ژنو از سرگرفته خواهد شد.

این سازمان مخالف نظام جمهوری اسلامی، هدف از این جابجائی را «جلوگیری از پیداشدن رد این مرکز» قبل از انجام نشست آتی در ژنو عنوان کرده است.

آخرین دور گفت‌وگوها میان گروه ١+٥ و جمهوری اسلامی، در ماه آوریل در قزاقستان بدون نتیجه روشنی به پایان رسید. در حاشیه نشست سازمان ملل متحد در نیویورک، گفت‌وگوهای میان غرب و جمهوری اسلامی بر سر برنامه هسته ای ایران پس از یک وقفه شش ماهه، بار دیگر از سر گرفته شد.