ادعای یک سایت محافظه‌کار درباره زنان اهل‌سنت: اعزام 200 زن ایرانی برای «جهاد نکاح» در سوریه

0
120

سایت محافظه‌کار «نیمروز» با انتشار خبری جنجالی ادعا کرده که ۲۰۰ زن و دختر اهل سنت از ایران برای شرکت در «جهاد نکاح» به سوریه اعزام شده‌اند.

این سایت روز پنجشنبه (۱۸ مهر) نوشته این زنان «با اغفال و تبلیغات گسترده برخی از گروهک‌های تندروی سلفی در داخل کشور از طریق کشور امارات راهی سوریه شده‌اند.»

به گزارش تارنمای دیگربان؛ «نیمروز» در ادامه خبر جنجالی خود ادعا کرده که این زنان از نزدیکان و هواداران عبدالمالک ریگی٬ رهبر «اعدام» شده «جند‌الله» در استان سیستان و بلوچستان هستند.

این سایت محافظه‌کار همچنین نوشته «متاسفانه این زنان و دختران که برخی از آنان با اذن همسر خود راهی سوریه شده‌اند با نزدیک به ۸۰ تروریست سوری نزدیکی داشته‌اند.»

سایت «شیعه آنلاین» نخستین سایت فارسی زبان بود که ۱۶ شهریور این ادعا را مطرح کرد و با اعتراض روحانیون و جامعه اهل سنت در ایران مواجه شد.

مولوی عبد‌الحمید٬ امام جمعه اهل سنت زاهدان در واکنش به این خبر گفت که طرح چنین ادعایی «توهین» به زنان بلوچ است و منتشر کنندگان چنین اخباری باید از اهل سنت عذرخواهی کنند.

سایت «پارسینه» نیز روز ششم مهر ماه امسال با انتشار یادداشتی٬ گزارش‌ها درباره حضور زنان در «جهان نکاح» در سوریه را رد کرده بود.

گروهی از فعالان سایبری حزب‌الله نیز با انتقاد از بازنشر این ادعای سایت «شیعه آنلاین» از سوی یک سایت محافظه‌کار٬ خطاب به مسئول این سایت نوشته‌اند که این خبر «دروغ» است.

«صادق نیکو» یکی از مسئولان سایت «نیمروز» هم در واکنش به اعتراض‌های حزب‌الله به این خبر٬ ادعا کرده که منبع خبر مذکور «موثق» است.