مایک پمپئو: مردم ایران می‌گویند دزدسالاری و حکومت دینی دیگر بس است

0
67

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، خواسته‌های مردم ایران را دستیابی به آزادی و موفقیت اقتصادی و پایان دزدسالاری و حکومت دینی برشمرد.

وزیر خارجه ایالات متحده شامگاه چهارشنبه ششم آذر در گفت‌وگویی با برنامه «بن شَپیرو» گفت: «آن چه‌ در ایران روی می‌دهد، خواست مردم ایران برای دستیابی به آزادی و کامیابی اقتصادی و رژیمی است که این‌ها را از مردم دریغ می‌کند.»

آقای پمپئو گفت: «چیزی که ما در هفته‌های گذشته دیده‌ایم، این است که مردم ایران می‌گویند دیگر بس است. دزدسالاری بس است، حکومت دینی دیگر بس است.»

مایک پمپئو گفت: «از زمان آغاز به کار این دولت، سیاست ما در قبال جمهوری اسلامی محروم کردن رژیم جمهوری اسلامی و دزدسالاران حاکم بر جمهوری اسلامی از منابعی است که از آن برای ترویج تروریسم استفاده می‌کنند و صریح می‌گویم مردم خودشان را هم مجازات می کنند. دولت جمهوری اسلامی با حمایت از حزب‌الله و شبه‌نظامیان شیعه در عراق، ملت خودشان را در معرض خطر می‌گذارند.»

وزیر خارجه ایالات متحده افزود: «در سال ۱۳۸۸ وقتی اعتراض‌ها در ایران در سطح چشمگیری جریان داشت، دولت پرزیدنت اوباما و تیم او حتی حاضر نشدند بیانیه‌ای در حمایت از معترضان صادر کنند. ولی پرزیدنت ترامپ و تیم ما درست خلاف این راه را رفتیم؛ ما تصریح کردیم که در کنار مردم ایران هستیم و نه همراه با رفتار رژیم.»

صدای آمریکا گزارش داد؛ مایک پمپئو گفت: «همچنین ما، بر خلاف دولت قبلی، اوباش رژیم را از منابع [مالی] محروم کرده ایم. دولت سابق آمریکا ۱۵۰ میلیون دلار پول در هواپیما گذاشت و به ایران فرستاد. ما هرکاری که می‌توانستیم انجام دادیم تا دستیابی رژیم به منابع برای گسترش رفتار بد و تمایلات سلطه‌خواهی‌شان در منطقه را قطع کنیم.»