مایک پمپئو اسناد افشا شده توسط نتانیاهو علیه جمهوری اسلامی را «معتبر» دانست

0
176

وزیر خارجه ایالات متحده در اولین واکنش به افشاگری نخست وزیر اسرائیل در بیانیه ای نوشت توافق هسته ای جمهوری اسلامی به جای باور خوب و شفافیت، بر روی دروغ های جمهوری اسلامی بنا شده است. مایک پمپئو این اسناد را معتبر دانست و گفت آمریکا در جریان جزئیات آن قرار دارد.

واکنش دوشنبه شب ۱۰ اردیبهشت مایک پمپئو به افشاگری بنیامین نتانیاهو در روز دوشنبه است که او گفت بر پایه ۱۱۰ هزار فایلی که از یک آرشیو جمهوری اسلامی به دست آورده، ثابت می کند جمهوری اسلامی بر عکس ادعای قبلی، مخفیانه به دنبال سلاح هسته ای بود.

آقای پمپئو در بیانیه خود نوشته است: سالهای زیادی رژیم جمهوریاسلامی به جهان گفت که برنامه هسته ای آنها صلح آمیز است. اما اسنادی که اسرائیل از داخل جمهوری اسلامی به دست آورده، نشان می دهد که رژیم جمهوری اسلامی حقیقت را نمی گفته است.

نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه با کنار هم قرار دادن اسناد مدعی شد که جمهوری اسلامی قصد داشت قبل از امضای توافق هسته ای، برنامه هسته ای خود را مخفیانه به پیش ببرد.

جمهوری اسلامی هرگونه تلاش برای رسیدن به سلاح هسته ای را نفی می کند. محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی، نخست وزیر اسرائیل را «چوپان دروغگو» نامید.

به گزارش صدای آمریکا؛ مایک پمپئو همچنین ضمن اطلاع از جزئیات ارایه شده از سوی نتانیاهو گفت این اسناد بررسی شده و معتبر هستند.