مامور جمهوری اسلامی در لباس دانشجویی در استرالیا به اتهام ارسال تجهیزات راداری آمریکا برای جمهوری اسلامی بازداشت شد

0
167

یک مامور جمهوری اسلامی در لباس دانشجوی که در استرالیا تلاش داشته تجهیزات نظامی آمریکایی را برای دولت جمهوری اسلامی خریداری کرده و برای این دولت ارسال کند، بازداشت شده است.

رسانه های استرالیا اسم این مامور در لباس دانشجوی را «رضا دهباشی کیوی» اعلام کرده اند.

منابع خبری گفته اند آقای دهباشی، ۳۸ ساله، دانشجوی مقطع دکترا در دانشگاه کوئینزلند استرالیا است. رسانه های نزدیک به جمهوری اسلامی مدعی شده اند این دانشجو، بر روی ساخت یک دستگاه تشخیص سرطان پوست کار می‌کند و در زمان ارتکاب این جرم یعنی در سال ۲۰۰۸ در ایران حضور داشت.

شبکه ای‌بی‌سی استرالیا گزارش داد «رضا دهباشی» بدون اینکه سفری به آمریکا داشته باشد، اقدام به خرید و ارسال تجهیزات راداری پیشرفته نظامی کرده است.

این رادارها برای شناسایی موشک و جنگنده‌های رادار گریز مورد استفاده قرار می گیرد. دولت آمریکا می گوید این ادوات از یک شرکت آمریکایی خریداری شده است.

دولت آمریکا خواهان تحویل دهباشی برای محاکمه در این کشور شده است اما وکیل متهم سعی می کند از استرداد وی به آمریکا جلوگیری شود.

به گزارش صدای آمریکا؛ دادگاه با آزادی این مامور جمهوری اسلامی مخالفت کرده و قرار است ۲۵ اکتبر برابر با سوم آبان درباره استرداد او به آمریکا تصمیم گیری شود.