بی‌ام‌دبلیو موتور سیکلت خودران ساخت

0
233

محققان معتقدند که آینده فناوری‌ها در خودران‌ها رقم خواهد خورد؛ این خودران‌ها به غیر از خودرو می‌توانند موتور سیکلت باشند. در همین راستا شرکت بی‌ام‌دبلیو یک موتور سیکلت خودران طراحی کرده است.

شرکت یاماها چندی پیش از موتور سیکلت خودران خود با نام موتوبات رونمایی کرد که یک ربات انسان‌نمای آهنی آن را می‌راند. ژاپنی‌ها با دیدن این موتور سیکلت آنقدر هیجان‌زده شدند که آن را برای رقابت با والنیتو روسی، محبوب‌ترین و پر افتخارترین موتور سوار جهان به پیست فرستادند.

حال بی‌ام‌دبلیو موتور سیکلت خودران خود را معرفی کرده است و در زمانی که تقریباً همه دنیا داشت موتوبات را فراموش می‌کرد، این شرکت باز هم داغ رقابت‌ها را تازه کرد.

636726069074913150

بی‌ام‌دبلیو موتوراد، بخش سازنده موتور سیکلت بی‌ام‌دبلیو، این موتور سیکلت را طراحی کرده است که برخلاف موتوبات یاماها دیگر راکب رباتیک ندارد. این موتور سیکلت به سیستمی مجهز است که به‌راحتی می‌تواند تعادل خود را حفظ کند، سرعت بگیرد، مسیریابی کند و برای توقف سرعت خود را کاهش دهد.

با وجود طراحی چنین سیستم پیشرفته‌ای، بی‌ام‌دبلیو موتوراد اعلام کرده‌ است که برنامه‌ای برای تولید این موتور سیکلت خودران ندارد و قرار نیست در آینده آن را راهی بازار کند. ولی در عوض آن می‌خواهد از تجارب و فناوری‌هایی که در این مسیر به‌دست آورده است، در توسعه سیستم‌های ایمنی خودروهای آینده خود بهره ببرد.

به گزارش آنا از آتو اوولوشن، برخلاف این که بی‌ام‌دبلیو تصمیمی برای تولید انبوه این موتور سیکلت ندارد، محققان معتقدند که این وسیله می‌تواند انقلابی در زمینه موتور سیکلت‌ها به‌وجود آورد.