مارک والاس: تا زمانی که جمهوری اسلامی حقیقتا خواهان مذاکره نیستند آمریکا هم نباید تحریم‌‌ها را لغو کند

0
377

مارک والاس، مدیر ارشد اجرایی گروه «اتحاد علیه جمهوری اسلامی هسته‌ای»، گفت وقتی جمهوری اسلامی خواستار گرفتن امتیازات چشم‌گیر از ایالات متحده برای آمدن به پای میز مذاکره است، این به منزله رد هرگونه گفت‌وگو است.

او روز چهارشنبه سوم مهر ماه در حاشیه «نشست ایران ۲۰۱۹» به میزبانی سازمان «اتحاد علیه جمهوری اسلامی هسته‌ای» در نیویورک گفت: «این دیپلماسی نیست. این سیاست رفتن به لبه پرتگاه است.»

حسن روحانی رئیس جمهور جمهوری اسلامی روز چهارشنبه به مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که برچیدن همه تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی می‌تواند راه را برای گفت‌وگو هموار کند.

مارک والاس، که اواسط دهه ۲۰۰۰ میلادی به عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد خدمت کرده است، گفت که فکر می‌کند «کارزار فشار حداکثری» – که با اعمال تحریم‌ها بر جمهوری اسلامی توسط ایالات متحده از زمان خروج از برجام در ماه مه ۲۰۱۸ آغاز شد – «کارساز» بوده است.

آقای والاس با اشاره به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، گفت: «من معتقدم که متاسفانه آیت‌الله باید بین یک اقتصاد کارآمد، یا سلاح هسته‌ای و حمایت از تروریسم در سراسر جهان، یکی را انتخاب کند.»

به گزارش صدای آمریکا؛ صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش چشم‌انداز اقتصادی جهان در ماه ژوئیه، در مورد اقتصاد جمهوری اسلامی افت بیش از ۶ درصد در سال ۲۰۱۹ را پیش‌بینی کرد، که بخشی از آن پیامد تحریم‌های اعمال شده بر این کشور است.