مادر مجید اسدی: مرخصی نمی‌دهید حداقل به بیمارستان منتقل کنید

0
169

مادر مجید اسدی، زندانی سیاسی که از سی‌ام بهمن ماه ۱۳۹۵ در زندان به سر می‌برد با بحرانی خواندن وضعیت جسمانی فرزندش، خواستار انتقال او به بیمارستان شد.  خانم اسدی که روز، یکشنبه ۱۴ آبان ماه فرزندش را در دادگاه انقلاب به صورت مختصر ملاقات کرده گفت که مجید اسدی پیش از زندان در سلامت کامل بوده اما حالا وضعیت جسمانی‌اش به نحوی است که اگر سریع به آن رسیدگی نشود، صدمات جبران‌ناپذیری متوجه او می‌شود.

مجید اسدی، فعال سابق دانشجویی و دانش آموخته اقتصاد، سی ام بهمن ماه ۱۳۹۵ از سوی وزارت اطلاعات در کرج بازداشت و حدود پنجاه روز در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ اوین بازجویی شد. او اوایل سال ۱۳۹۶ و در حالی که هنوز حکمی برایش صادر نشده بوده به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد و به گفته مادرش، دیروز دادگاه محاکمه او در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شد.

خانم اسدی در مصاحبه گفت: «مجید یکشنبه دادگاه داشت و هنوز حکمش صادر نشده. گفته‌اند طی هفته دیگر حکم را اعلام می‌کنند. دادگاه او در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب بود و اتهاماتش را اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام عنوان کرده‌اند. من در جلسه دادگاه نبودم اما مجید را دیدم. درباره دادگاه نمی‌توانست به من حرفی بزند شرایط روحی و جسمی‌اش طوری نبود که بتوانم سوال کنم ماموران هم بودند و خودش نمی‌توانست حرفی بزند.»

مادر مجید اسدی از تمدید قرار بازداشت این زندانی سیاسی خبر داد و به کمپین گفت: «قبول نکردند با قرار وثیقه آزاد کنند. قرار بازداشت موقتش را تمدید کرده‌اند. ما گفتیم به خاطر بیماری، حداقل با وثیقه آزاد کنید ما درمانش کنیم اما قبول نکردند. تقاضای مرخصی استعلاجی هم کردیم باز قبول نکردند.»

مجید اسدی، ۳۵ ساله، فعال دانشجویی سابق دانشگاه علامه طباطبایی تهران، نخستین بار، سیزدهم تیرماه ۱۳۸۷ توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد و پس از حدود سه ماه با سپردن وثیقه آزاد شد. او در اسفند ۱۳۸۸ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» به چهار سال زندان محکوم شد و این حکم در دادگاه تجدید نظر نیز تایید شد. سیزدهم مهر ۱۳۹۰، مجید اسدی برای تحمل زندان به بند ۳۵۰  اوین منتقل شد و هیجدهم خرداد ۱۳۹۴ با پایان محکومیت آزاد شد.

همچنین یک منبع مطلع به وضعیت سلامتی مجید اسدی در زندان گفت که او در دوران حبس در زندان اوین به التهاب تغییر شکل ستون فقرات مبتلا شده و پس از آزادی در حال پیگیری درمانی مجددا بازداشت شده و بیماری‌اش در زندان رجایی‌شهر دوباره شدت یافته است. این منبع به کمپین گفت: «مجید در بازداشت قبلی اش در زندان اوین کمردرد شدید گرفت ولی بهداری و مسولان اوین توجهی به کمردردهای شدیدش نکردند، به مرور یکی از مهره های کمرش تغییر شکل پیدا کرد و به التهاب ستون فقرات مبتلا شد وقتی از اوین بیرون آمد بلافاصله تحت نظر پزشک قرار گرفت، گفتند درباره مهره تغییر شکل‌یافته کاری نمی توانند بکنند و فقط میشود از پیشرفتش جلوگیری کرد، چند جلسه هم فیزیوتراپی رفت چون نمیتوانست راه برود، تحت نظر پزشک قرار شد علاوه بر مصرف منظم داروها و آزمایش و عکسبرداری های جدید مرتب به پزشک مراجعه کند و این کار را انجام میداد تا زمانی که دوباره بازداشت شد.»

این منبع گفت مسئولان امنیتی و قضایی پس از بازداشت دوباره مجید اسدی، تا مدت‌ها داروهای او را قطع کرده‌اند و همین محرومیت دارویی در کنار شرایط زندان موجب گسترش التهاب ستون فقرات به روده و سایر ارگان‌های بدن او شده است: « در بازداشت جدید هم داروهایش قطع شد و هم هیچ رسیدگی نشد و همین التهاب گسترش پیدا کرده و دستگاه گوارش را تحت تاثیر قرار داده، پزشک هم گفته بود که اگر رسیدگی نشود اندام ها و ارگان های دیگر بدن هم درگیر میشود و همین اتفاق هم در زندان گوهردشت برایش افتاد.»

منبع مطلع گفت پزشک معالج او در خارج زندان گفته است چنین علائمی ممکن است حتی نشانه یا مقدمه سرطان باشد و تاخیر در درمان، می‌تواند بیماری را به نقطه برگشت‌پذیری برساند. این منبع گفت امکان درمان و یا معاینه مرتب متخصص در زندان رجایی‌شهر وجود ندارد و اجازه اعزام هم به سختی و در فرایندی زمان‌بر ممکن است: «علائمی که بروز داده نشانه‌های خوبی نیست چون به گفته دکترش این علائم میتواند از التهاب روده تا سرطان را شامل شود، شرایطش جوریه که تقریبا چیزی نمیتواند بخورد و وزنش روز به روز کاهش می‌یابد، درد مداوم معده و روده و حالت تهوع دارد، داروها را برایش بردیم ولی این داروها قرار بود مدام با تشخیص پزشک دوزش تنظیم بشه یا تغییر کنه ولی الان زندان در داخل که امکانش را ندارد و اجازه اعزام به خارج هم به سختی و با کلی کاغذبازی نیاز است، دکترش گفت الان هنوز میشود در صورت رسیدگی بیماری را کنترل کرد ولی با گذشت زمان ممکن است به نقطه برگشت پذیر برسد یا به ارگان های دیگر بدن هم سرایت کند.»

او اکنون در شرایطی در زندان رجایی شهر زندانی است که خانواده و هم بندی‌هایش نسبت به وضعیت وخیم جسمانی او هشدار داده‌اند. مادر مجید اسدی به کمپین گفت: «وضعیت گوارشی مجید خیلی حاد است و اصلا نمی‌تواند غذا بخورد. دیروز وقتی او را به دادگاه آوردند دیدم. حالش اصلا خوب نیست. رنگ پریده خیلی لاغر شده، ۱۰ کیلو وزن اش کم شده. غذا نمی‌خورد. غذای زندان که خوب نیست. فروشگاه زندان میوه ندارد. هیچ چیزی ندارد. کمی امکانات زندان هم دست به دست هم داده تا وضعیت‌‌اش بدتر شود. مجید حالت تهوع دارد، درد دارد.»

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ خانم اسدی گفت: «بیرون از زندان مریض نبود سالم بود.  اما در زندان، ابتدا ناراحتی کمر پیدا کرد و سری اول که آزاد شد، تحت درمان بود و دارو می‌خورد. این بار که رفت زندان معده و روده‌اش به هم ریخت و حتی شب‌ها نمی‌تواند بخوابد از درد بخوابد. اعتصاب غذا که کرده بودند و تمام که شد مشکل معده و روده‌اش بدتر شد. متاسفانه برای درمان هم بیرون از زندان نفرستاده‌اند. چهارشنبه هفته پیش که ملاقات رفتیم. گفتند داخل زندان آزمایش گرفته‌اند ولی ناراحتی روده را آزمایش نشان نمی‌دهد باید اندوسکوپی و سونوگرافی و لونوسکوپی شود. باید بیاید بیرون و حداقل یک هفته بستری شود که این کارها انجام شود با یکی دو روز هم نمی‌شود. دیروز من دادیار دادستانی را هم در دادگاه دیدم. صحبت کردم گفت اگر نامه اعزام به بیمارستان از زندان به دادستانی فاکس شود انجام می‌دهیم. حالا نمی‌دانیم چی می‌شود. پی‌گیری می‌کنم و واقعا نگران هستم. امیدوارم حداقل اگر مرخصی ندادند خودشان به بیمارستان منتقل کنند و وضعیت مجید بدتر از این نشود.»