لغو سخنرانی لطف‌الله میثمی با فشار و تذکر مسئولان بود

0
316

رئیس دوره‌ای شورای احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب ملایر درباره جزئیات لغو سخنرانی لطف‌الله میثمی سخن گفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، روز جمعه سخنرانی لطف‌الله میثمی فعال سیاسی و مدیرمسئول چشم‌انداز ایران در ملایر با تذکر برخی نهادها و مسئولان لغو شد که پس از آن، اصلاح‌طلبان ملایر بیانیه‌ای منتشر کردند که در آن آمده بود « به توصیه مؤکد مسئولان محترم قضایی و امنیتی شهرستان، تلخ‌کامانه پذیرفتیم جلسه را منتفی اعلام کنیم تا بهانه به دست قانون‌شکنان دلواپس نداده باشیم، اگر چه براین باوریم که حضور اسوه‌های مبارزه علیه ستمشاهی، در جمع نسل نو و استفاده از تجربیات تاریخ زنده نیم قرن مبارزه  و تلاش خستگی‌ناپذیر در راه زیست بهتر مردم ایران، لطف خدایی است و موجب عدم تکرار اشتباه‌های گذشته و تقویت نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر قانون و اخلاق و منافع ملی می‌شود. امیدواریم با حمایت اصلاح‌طلبان و تمهیدات دولت تدبیر وامید شاهد کاهش محدودیت‌ها باشیم.»

مهرداد سایه‌وند رئیس دوره‌ای شورای احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب ملایر به خبرنگار ایلنا گفت: موضوع سخنرانی آقای میثمی انتخابات سال ۹۶ بود که قبل از مراسم از برخی نهادها تماس گرفتند و توصیه کردند که این سخنرانی لغو شود.

دبیر حزب اعتماد ملی ملایر افزود: در این تماس گفته شد جلسه‌ای با دادستانی برگزار شده و صلاح نیست در این شرایط این جلسه برگزار شود.

او با اشاره به سابقه لغو چنین جلساتی در ملایر گفت: پیش از این برنامه سخنرانی زیباکلام استاد دانشگاه تهران و علی شکوری‌راد دبیر کل حزب اتحاد ملت کنسل شده بود و با بعضی برنامه‌ها نیز  مخالفت جدی شده بود، مثل سخنرانی آقای علی‌حسینی نماینده نهاوند در مجلس ششم که در هنگام سخنرانی او عده‌ای شعار مرگ بر منافق دادند و بنرهای حمایتی از او را آتش زدند.

به گزارش ایلنا، ملایر دو نماینده در مجلس دارد که نفر اول در دور اول از لیست امید وارد مجلس شد و نفر دوم با اختلاف هفتصد رای نتوانست وارد مجلس شود و یک اصولگرا به جای او وارد مجلس شد. همچنین فرماندار ملایر گرایش اصلاح‌طلبی دارد.