قطعنامه‌ حمایتی 30 سناتور آمریکایی از قیام مردم ایران

0
151

بیش از 30 سناتور دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکایی قطعنامه‌ای را برای حمایت از قیام مردم ایران ارائه کردند.

باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در این زمینه گفت: «ایالات متحده آمریکا و جامعه جهانی نمی‌تواند سکوت کند. ما نمی‌توانیم چشم‌های خود را ببندیم. هنگامی که می‌بینیم جمهوری اسلامی خون معترضان را می‌ریزد، بی‌پرده و بلند صحبت کردن کمترین کاری است که باید انجام دهیم.»

او در ادامه افزود: «ایالات متحده باید این موضوع را در هر یک از مجامع بین‌المللی مطرح کند. همانگونه که پیشتر در کمیسیون حقوق بشر و کمیسیون مقام زن سازمان ملل به صورت موفقیت‌آمیزی انجام دادیم. ما باید برای جلوگیری از تلاش‌های جمهوری اسلامی برای ایجاد اختلال در ارتباطات کمک ارائه دهیم. ما و متحدانمان باید به اعمال تحریم‌ها علیه رژیم ادامه دهیم.»

جیم ریچ، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی نیز از جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا خواست تا اقدامات بیشتری برای پایان خشونت‌ها علیه زنان ایرانی انجام دهد.

العربیه نوشت؛ وزارت خارجه آمریکا پیشتر تأکید کرده بود که جمهوری اسلامی را به‌دلیل قتل مردم و «معترضان شجاع» ایرانی پاسخگو خواهد کرد.

باب منندز همچنین از تصمیم بریتانیا برای قراردادن سپاه پاسداران در فهرست «گروه‌های تروریستی بین‌المللی» استقبال کرد. او در این زمینه نوشت: «سپاه پاسداران گروهی تروریستی است که به دلیل اقدامات تروریستی و اعمال خشونت‌آمیز خود در داخل ایران، خاورمیانه و سراسر جهان، دستان آن با خون شمار زیادی از انسان‌های بی‌گناه آلوده است.»