غرق شدن فضانورد در فضا..!

0
144

ناسا روز گذشته و در پی نشت خطرناک مقدار زیادی آب به درون کلاه یکی از فضانوردان ایستگاه فضایی مجبور شد راهپیمایی فضایی را متوقف سازد.

به گزارش همشهری؛ براساس گزارش NBC، اولین راهپیمای فضایی ایتالیا، پارمیتانو پس از اینکه کیسه آب آشامیدنی او دچار نشت شده و نیم لیتر آب را به درون کلاه‌خود مخصوص راهپیمایی‌اش وارد کرد، تجربه بسیار سخت و ترسناکی را پشت سر گذاشت.

پس از نشت آب پارمیتانو توانایی صحبت‌کردن، شنیدن و دیدن را به واسطه اینکه آب تمامی درون کلاهش را پر کرده‌بود،‌ از دست داد از این رو وی از ایستگاه نیز جدا شد اما دوباره توسط دیگر فضانوردان به درون ایستگاه کشیده شد. نشت به اندازه‌ای شدید بود که این فضانورد ایتالیایی از همکارانش درخواست کرد او را به درون ایستگاه بازگردانند.

بروز این مشکل راهپیمایی که قرار بود برای انجام تعمیرات 6 ساعت ادامه داشته باشد را پس از 14 دقیقه متوقف کرد. این دومین راهپیمایی فضایی ساکنان ایستگاه طی هشت روز گذشته بود.

پارمیتانو با گفتن اینکه حجم زیادی آب را در پس سرش احساس می‌کند همه را مبهوت کرد،‌ ابتدا فکر کرد که سرش عرق کرده اما بعد متوجه شد که آب کیسه آب نیم‌لیتری که درون لباس فضایی‌اش قرار داشت، به درون کلاهش نفوذ کرده‌است. پس از آن بود که ناسا راهپیمایی فضایی را متوقف کرد.

پس از بازگشت به داخل ایستگاه و برداشتن کلاه، پارمیتانو بدون هیچ آسیبی به حالت عادی بازگشت. پس از راهپیمایی فضایی سال 2004 که به دلیل نقص فنی در لباس راهپیمایی به سرعت پایان گرفت،‌ این سریع‌ترین پایان برای یک راهپیمایی فضایی در ایستگاه بین‌المللی بوده‌است.