طرح جدیدی برای تحریم جمهوری اسلامی یک روز بعد از قرارگرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی ارایه شد

0
268

مایکل مک‌کال، نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس و نفر دوم کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، طرح جدیدی را پیشنهاد کرده که بر اساس آن با توجه به قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی و همچنین برنامه موشکی جمهوری اسلامی، شماری از تحریم‌های جدید را علیه جمهوری اسلامی پیشنهاد می‌کند.

این طرح به کمیته‌های مختلف ارجاع شده و پس از بررسی و در صورت موافقت رئیس مجلس نمایندگان به رای گذاشته خواهد شد.

مایکل مک‌کال در زمان معرفی این طرح و با صدور بیانیه‌ای که در اختیار صدای آمریکا قرار گرفته گفت:‌«دیروز پرزیدنت ترامپ در اقدامی تاریخی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی قرار داد.»

او افزود:‌«این طرح مجوز اعمال تحریم‌های را می‌دهد که تمامی تجهیزات، گسترش، فناوری و تامین مالی برنامه موشکی را دربر می‌گیرد. همچنین آستانه مبادلات مالی که می‌تواند در تحریم‌ها قرار گیرد را به پایین‌ترین حد ممکن می‌رساند تا دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از منابع مالی کوتاه شود.»

طرح اچ.آر ۲۱۱۸ با عنوان «قانون تشدید تحریم‌های بین‌المللی و برنامه موشکی بالستیک جمهوری اسلامی»، روز سه‌شنبه ۲۰ فروردین به عنوان طرح دریافتی ثبت شده است.

به گزارش صدای آمریکا؛ ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه ۱۹ فروردین و به طور رسمی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی قرار داد.