در صورت برخورد سیارکها با زمین حیات تا میلیون‌ها سال نابود می‌شود

0
288

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد اگر سیارک‌های سرگردان در فضا به هر علتی با زمین برخورد کنند، حیات در کره خاکی به طور کامل نابود شده و تا میلیون‌ها سال شرایط به حالت عادی بازنخواهد گشت.

همانطور که برخورد یک سیارک به کره زمین در ۶۶ میلیون سال قبل موجب نابودی تمامی انواع دایناسورها شد و بازگشت حیات به کره زمین بعد از این رویداد میلیون‌ها سال به طول انجامید، یک رویداد مشابه می‌تواند پیامدهای مشابهی را به همراه داشته باشد.

پژوهش‌های جدید محققان دانشگاه تگزاس و دانشگاه بریستول در این زمینه نشان می‌دهد که روند توقف و حیات مجدد کره زمین متوقف نشده و این رویداد ممکن است باز هم رخ دهد.

نکته قابل تأمل این است که در صورت نابودی مجدد حیات در زمین در صورت برخورد یک سیارک، این بار روند بازگشت زندگی به این سیاره کندتر از دفعات قبل خواهد بود و علت اصلی این مساله عوامل زیست محیطی جدید و تخریب‌هایی است که انسان در محل زندگی خود ایجاد کرده است.

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، تحقیقاتی که در این زمینه بر روی فسیل‌های مختلف انجام شده، نشان می‌دهد که برخی انواع موجودات بعد از برخورد سیارک‌ها در میلیون‌ها سال قبل کماکان به حیات خود ادامه داده‌اند ولی مشخص نیست با تغییراتی که در زمین رخ داده، وقوع رخدادی مشابه پیامدهایی مشابه به همراه خواهد آورد یا خیر.