طراح ایرانی عینک گوگل به آمازون رفت

0
296

شرکت آمازون مخترع ایرانی و پشتوانه محصول مشهور این شرکت، عینک گوگل را برای طراحی و ساخت احتمالی عینک هوشمند مخصوص آمازون به استخدام درآورده‌است.

براساس گزارش ميل‌آنلاين، بابك پرويز كه طراحي عينك گوگل و پيش از آن لنزهاي بيونيكي هوشمند گوگل را به عهده داشت، اكنون درحال جا‌به‌جايي به شركت آمازون است تا كار روي پروژه‌اي محرمانه را آغاز كند.

لنزهاي هوشمندي كه پرويز آنها را ابداع كرده مي‌توانند با استفاده از تراشه‌اي بي‌سيم و حسگر گلوكوزي مينياتوري ميزان قند خون را از ميان اشك چشم فرد تشخيص داده و اطلاعات آن را اعلام كند. اين تراشه و حسگر در ميان دو غشاي بسيار باريك از جنس سازنده لنزهاي طبي احاطه شده‌اند.

اكنون پرويز در صفحه گوگل پلاس خود در كنار لوگويي از شركت آمازون نوشته به شدت هيجان‌زده‌ام! پرويز پيش از اين در لابراتوار محرمانه ايكس گوگل مشغول به‌كار بود، جايي كه پروژه عينك و لنزهاي هوشمند گوگل را در دست داشت.

article-0-1ABE87B400000578-663_296x185

پرويز پيش از اين به عنوان استاديار در دانشگاه واشنگتن حضور داشت و تجربه حضور در شركت مايكروسافت را نيز در پروژه ساخت لنزهاي هوشمند داشته‌است. پرويز در صفحه گوگل پلاس خود نوشت: پيش از اينكه به آمازون بروم و كار روي پروژه‌هاي جديد را شروع كنم، در گوگل پروژه‌هاي متعددي،‌ از جمله پروژه عينك گوگل و لنزهاي هوشمند گوگل را پايه‌گذاري و اجرا كردم.

پرويز همكاري خود را در تيم عينك گوگل در دسامبر سال گذشته متوقف كرد. وي در صفحه خود نوشته پس از بنا و اجراي چندين پروژه در گوگل طي 40 ماه، از اين شركت خارج شده‌است،‌ دوراني كه بسيار فوق‌العاده بوده و فرصت همكاري او را با افراد خارق‌العاده‌اي فراهم كرده‌است. به گفته وي طي اين همكاري تكنولوژي جديد و سكويي جديد در رايانش و ارتباطات خلق شد.

به گزارش همشهری؛ پيوستن پرويز به شركت آمازون كمي پس از رونمايي از گوشي جديد اين شركت، فاير رخ داده‌است. اين گوشي به تكنولوژيي مجهز است كه مي‌تواند تصاوير سه‌بعدي را به ويژگي به‌نام پرسپكتيو دايناميك روي نمايشگر گوشي به‌نمايش بگذارد.