کریستوفر واکن در نقش کاپیتان هوک

0
231

کریستوفر واکن برنده جایزه اسکار در نمايش «پیتر پن» شبکه ان‌بی‌سی نقش کاپیتان هوک را ایفا خواهد کرد.

انتظار می‌رود باب گرینبلت رییس شبکه ان‌بی‌سی انترتینمنت اعلامیه رسمی این خبر را در مراسم انجمن منتقدان تلویزیون اعلام کند. واکن دوباره با کرگ زادان و نیل مرون تهیه کننده همکاری خواهد کرد. او پیش از این نیز در اقتباس سینمایی «اسپري مو» با آن‌ها همکاری کرده بود.

گرینبلت گفت: او از خاص‌ترین بازیگران صنعت سینماست. در قلب خودش یک مرد فيلم موزيكال و آهنگ است. این ممکن است اولین کاپیتان هوک موزيكالي باشد که شما خواهید دید.

وي افزود: ما ابتدا می‌خواستیم نقش پیتر پن را به یک مرد بدهیم، اما چندین بازيگر خانم هم بودند که می‌خواستند در این پروژه شرکت کنند كه در حال حاضر یا مشغولند یا برنامه کاریشان به آن‌ها اجازه حضور نمی‌دهد. کریستن بل هم قرار بود در نقش پیتر پن ظاهر شود، اما تعهدش به سریال «خانه دروغ» شبکه شوتایم این اجازه را نداد. پیدا کردن کسی که لازم داریم با برنامه کاری خالی بسیار سخت است، اما ما به يافتن او نزدیک هستيم و بايد بگويم بازيگر پیتر مونث خواهد بود.

برداشت جدید شبکه ان‌بی‌سی که از یونیورسال تلویژن سرچشمه می‌گیرد برپایه کتاب و موزیکال مورد ستایش جیمز ام بَری ساخته خواهد شد. این شبکه پیش از این و در سال 1955 نیز یک نمایش زنده دیگر از «پیتر پن» پخش کرده بود. این نمایش که در آن بازیگران برنده جایزه تونی یعنی ماری مارتین و سیریل ریچارد نقش‌آفرینی می‌کردند، موفق به جذب 65 میلیون بیننده شد و تبدیل به پربیننده‌ترین برنامه یک شب در آن زمان شد. شبکه ان‌بی‌سی بعدها و در سال‌های 1956 و 1960 نیز این نمايش را بازپخش کرد. این نمایش اولین پخش موزیکال رنگی بود.

زادان و مرون تهیه‌کنندگان اجرایی گفتند: نکته بسیار هیجان‌انگیز ساخت این نمایش‌های زنده موزیکال این است که می‌توان صحنه را كاملا در اختيار اجراکننده‌ای مانند کریس گذاشت و در عین حال که تماشاگران از خانه نیز نگاه می‌کنند، اجرای زنده او را نگاه کرد.

خود واکن هم گفت: من مسیر حرفه‌ای کاری‌ام را با نمایش‌های موزیکال آغاز کردم و فوق‌العاده است که بعد از این همه وقت و در این مقطع از کارم دوباره روی یک نمایش موزیکال که از کودکی آن را تماشا می‌کردم بازگردم. کار کردن دوباره با نیل مرون و کرگ زادان هم عالی است. شانسی برای دوباره پوشیدن کفش‌های اجراي موزيكال است.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، در دورانی که رقابت نمایش‌های زنده بسیار بیشتر شده است، شبکه ان‌بی‌سی هم با تصمیم پخش دوباره اجراهای موزیکال قدیمی سعی در جلب توجه مردمی و همچنین جوایز مختلف به خود دارد.