شناسایی ۲۵ میلیون مورد ابتلا و بیش از ۸۳۸ هزار قربانی

0
123

شیوع ویروس کرونا در جهان تاکنون بیش از ۸۳۸ هزار کشته بر جای گذاشته است و بر اساس آمار ارائه شده از سوی دولت‌ها بیش از ۲۵ میلیون مورد از ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان شناسایی شده است.

همچنان آمریکا با حدود ۱۸۲ هزار کشته، بیشترین قربانیان ویروس کرونا را در میان دیگر کشورها داشته و پس از آن برزیل، مکزیک، هند و بریتانیا قرار دارند.

شیوع ویروس کرونا در اروپا همچنان در حال گسترش است. بر اساس آمار روز شنبه، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۰۸ مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است. با این حال، مقام‌های بریتانیایی فقط از دوازده مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۸ روز اخیر خبر داده‌اند. دولت لندن سیاست خود را بر انجام هر چه بیشتر آزمایش‌های تشخصی ویروس کرونا به ویژه در مناطقی که کانون شیوع کرونا به شمار می‌روند، متمرکز کرده است.

در کانادا، دولت این کشور اعلام کرد که مرزهای بین‌المللی خود را تا روز ۳۰ سپتامبر بسته نگاه خواهد داشت، با این حال برخی از شهروندان آمریکایی همچنان می‌تواند به کانادا رفت و آمد داشته باشند.

در آرژانتین نیز دولت این کشور از تمدید محدودیت‌های قرنطینه تا روز ۲۰ سپتامبر خبر داد. این در حالی است که تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در آرژانتین رکورد تازه‌ای را به ثبت رسانده و در آخرین آمار اعلام شد که فقط در یک روز ۱۱۷۱۷ مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است.

در کره جنوبی نیز شیوع ویروس کرونا همچنان روز به اوج است و بر اساس آمار روز شنبه بیش از ۳۰۰ مورد جدید از ابتلا به این ویروس شناسایی شده است. افزایش شیوع ویروس کرونا در کره جنوبی موجب افزایش نگرانی‌ها از پر شدن تخت‌های بیمارستانی در این کشور شده است.

در روسیه نیز تعداد کشته‌های ویروس کرونا به بیش از ۱۷ هزار نفر رسیده است. بر اساس آماری که روز شنبه اعلام شد طی ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به پنج هزار مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در روسیه شناسایی شده است.

رادیوفرانسه نوشت؛ این در حالی است که چین، کانون اولیه شیوع ویروس کرونا اعلام کرده که ۹ مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا را شناسایی کرده است.