وب‌سایت سه شرکت ایرانی وابسته به سپاه پاسداران توسط آمریکا مسدود شد

0
121

وزارت دادگستری آمریکا سه وب‌سایت ایرانی وابسته به سپاه پاسداران را که در انتقال و فروش بنزین به ونزوئلا کمک می‌کردند، مسدود کرد.

وزارت دادگستری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سه وب‌سایت‌ شرکت‌های ایرانی وابسته به سپاه را مسدود کرد.

بر اساس این گزارش، نام این شرکت‌ها «مبین‌اینترنشنال، صحار فایول و عمان فایول» است و در سازماندهی انتقال محموله سوخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کمک می‌کردند. مقصد محموله سوخت منتقل شده توسط این شرکت‌ها «ونزوئلا» بوده است.

وزارت داگستری آمریکا، پیش از این، چهار نفتکش که بنزین صادارتی دولت جمهوری اسلامی به ونزوئلا را حمل می‌کرده‌اند، به اتهام نقض تحریم‌های ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی توقیف کرد.

وال‌استریت‌ژورنال 14 اوت گزارش داد که چهار کشتی به نام‌های «لونا»، «پاندی»، «برینگ» و «بلا» در آب‌های آزاد توقیف شده‌اند و در حال حرکت به سمت هیوستون هستند.

بر اساس گزارش این رسانه، دولت آمریکا برای نخستین بار بود که کشتی‌های حامل سوخت دولت جمهوری اسلامی را توقیف می‌کرد.

این در حالی است که سفیر دولت جمهوری اسلامی در ونزوئلا خبر توقیف چهار کشتی دولت جمهوری اسلامی توسط آمریکا را تکذیب کرد. بر اساس گزارش ایسنا، حجت سلطانی در صفحه توییتری خود ادعا کرد که نه کشتی‌ها دولت جمهوری اسلامی هستند و نه مالک یا پرچم آنها ارتباطی با دولت جمهوری اسلامی دارد.

دادستانی آمریکا در کیفرخواست خود تاکید کرد که دولت جمهوری اسلامی «درآمد حاصل از صدور سوخت به ونزوئلا را صرف فعالیت‌های جنگ‌طلبانه، گسترش سلاح‌های کشتار جمعی و تجهیزات و تسلیحات نظامی در پشتیبانی از تروریسم و نقض حقوق بشر می‌کند».

العربیه نوشت؛ بر اساس گفته مقامات آمریکا، یک تاجر ایرانی وابسته به سپاه پاسداران با راه‌اندازی شرکت‌های صوری که بعضی در مالکیت یک فرد دیگر بودند، سعی کرده رد گم کند.