شمخانی نامه اوباما به خامنه ای را تائید کرد

0
526

علی شمخانی نماینده خامنه ای و دبیر شورایعالی امنیت ملی در نشست سیاسی هفتگی با مدیران و کارشناسان دبیرخانه شورای عالی ضمن تشریح آخرین وضعیت تحولات منطقه ، روند مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 را تبیین کرد.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی،شمخانی شکل گیری بحران فزاینده در منطقه و ظهور موج سوم تروریسم را ناشی از تلاش غرب و بویژه آمریکا برای شکل دهی هندسه سیاسی جدید در خاورمیانه، فارغ از واقعیت ها و ضرورت های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ذکر کرد و اظهار داشت: تنها رهاورد سیاست های اشتباه غرب برای مردم منطقه، بی ثباتی، ناامنی و نابودی سرمایه های اقتصادی و انسانی بوده است.

شمخانی افزود: اولین گام در این مسیر برقراری آرامش، جلوگیری از ورود تروریست های خارجی به سوریه و قطع کمک های مالی و تسلیحاتی به تروریست ها است.

 نماینده خامنه ای در شورای عالی امنیت ملی در خصوص نامه اخیر اوباما به خامنه ای گفت : نامه نگاری رئیس جمهور آمریکا دارای سابقه چندین ساله است و دربرخی موارد نیز پاسخ هایی به این مکاتبات ارایه شده است.

وی با انتقاد از رویکردهای دوگانه هیئت حاکمه آمریکا که در مکاتبات محرمانه و مواضع اعلامی دارای تناقضهای آشکار  می باشد، این روش را صرفا اقدامی با هدف تاثیر گذاری بر فضای داخلی این کشور عنوان کرد و افزود: مواضع صریح، شفاف و قاطع جمهوری اسلامی در موضوع هسته ای مجددا به رییس جمهور ایالات متحده آمریکا یادآوری و بر عدم پذیرش برنامه غنی سازی نمایشی از سوی جمهوری اسلامی ایران تاکید شده است.