اقتباس جورج لوکاس از ویلیام شکسپیر

0
198

انیمیشن «جادوی عجیب» شرکت دیزنی با داستانی که جورج لوکاس سازنده‌ «جنگ‌های ستاره‌ای» از ویلیام شکسپیر اقتباس کرده است و صداپیشگی تعدادی از ستارگان هالیوود تا دو ماه دیگر روی پرده سینما خواهد رفت.

 انیمیشن «جادوی عجیب» (Strange Magic) از محصولات لوکاس فیلم، شرکتی که جورج لوکاس تأسیس کرد و اکنون زیرمجموعه دیزنی است، و اینداستریال لایت اند مجیک قرار  است در تاریخ 23 ژانویه 2015 (3 بهمن)  به اکران عمومی برسد.

این انیمیشن کامپیوتری بر اساس داستانی ساخته شده است که جورج لوکاس، خالق مجموعه فیلم‌های «جنگ‌های ستاره‌ای» و نویسنده فیلم‌نامه‌های «ایندیانا جونز» از نمایشنامه «رؤیای یک شب نیمه تابستان» ویلیام شکسپیر اقتباس کرده است. فیلم‌نامه را دیوید بارنبوم، نویسنده «اِلف» و «دفترچه خاطرات اسپایدرویک»، ایرن مِکی نویسنده فیلم‌نامه‌های «شیرشاه»، «گوژپشت نتردام» و «دلاور» و گری ریدستروم بر اساس داستان جورج لوکاس نوشته‌اند.

گری ریدستروم که بیشتر سوابق او در بخش فنی صوتی آثار لوکاس، اسپیلبرگ و شرکت پیکسار است و قبلاً فقط انیمیشن کوتاه «کارتون‌های داستان اسباب‌بازی: تعطیلات هاوایی» را در سال 2011 کارگردانی کرده است، کارگردانی این فیلم را بر عهده دارد. جورج لوکاس همچنین مدیر تولید فیلم  «جادوی عجیب» است.

داستان «جادوی عجیب» در دنیای رنگارنگ پریان و اشباح و دیوها می‌گذرد و به عدم تناسب‌ها و اشتباه‌های خنده‌داری می‌پردازد که جنگ و آشوب بزرگی بر پا می‌کند. اوان ریچل وود («نیمه ماه مارس»، «کشتی‌گیر»)، آلن کامینگ(«چشم طلایی»، مجموعه «مردان مجهول» و «توفان»)، مایا رودلف (بازیگر «ساقدوش های عروس»)، کریستین چنووث («افسون شده»، «پلنگ صورتی»)، آلفرد مولینا («شکلات»، «فریدا»، رمز داوینچی») و پیتر استورمر («فارگو»، «22 خیابان جامپ») از جمله صداپیشگان انیمیشن «جادوی عجیب» هستند.

به‌ گزارش آنا به نقل از وال‌استریت ژورنال، جورج لوکاس نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده 70 ساله متولد مودستو کالیفرنیا، کار در سینما را از سال 1965 با ساختن فیلم‌های کوتاه آغاز کرد. در سال 1977 فیلم شاخص خود، «جنگ‌های ستاره‌ای» را نوشت و کارگردانی کرد. این فیلم سال‌ها بعد تغییر نام داد و به علت تقدم و تأخر زمانی «جنگ‌های ستاره‌ای: اپیزود 4-امید تازه» نامیده شد. وی تاکنون چهار بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.