شعار “آزادی رهبران در حصر” و “تقاضای اعدام آنها”، محور اصلی مطالبات امروز دانشجوئی بمناسبت ١٦ آذر بود

0
132

در حالی که مراسم اصلی شصتمین سالگرد ١٦ آذر صبح امروز در دانشگاه بهشتی با سخنان حسن روحانی برگزار شد، مراسم دیگری نیز در ابن بابویه بر آرامگاه شهدای ١٦ آذر برپا گردید. به موازات این دو مراسم، عصر امروز در دانشگاه فنی دانشگاه تهران نیز سه تن از شخصیت‌های وابسته به جریان موسوم به اصولگرائی، محمد باقر قالیباف، سعید جلیلی و محمد حسین صفار هرندی، در مقابل دانشجویان هوادار خود سخنرانی کردند.

 برخلاف مراسم دانشگاه بهشتی که هواداران روحانی و دانشجویان بسیجی هر دو در مراسم حضور داشتند و علیه یکدیگر شعار می دادند، در اجتماع بعد از ظهر، دانشجویان شرکت کننده توسط بسیج دانشجوئی و نیز انجمن موسوم به “مستقل” دانشگاه تهران دعوت شده بودند و به همین دلیل تجمع آنها منسجم و یکپارچه بود. این اجتماع با پرچم های زرد رنگی با شعار «مرگ بر آمریکا» تزئین شده بود؛ پلاکارت‌هائی با مضمون دفاع از شهدای هسته ای و استکبارستیزی نیز در دست این افراد بود؛ شعار «منافق فتنه‌گر اعدام باید گردد» نیز همه‌جا به چشم می خورد.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه، محمد باقر قالیباف، در سخنان ضدآمریکائی‌اش به مناسبت ١٦ آذر، در عین‌حال جنبش اعتراضی مردم در چهار سال پیش را نیز فراموش نکرد و شعار «نه غزه نه لبنان» آنها را به باد انتقاد گرفت که با شعار تشویقی «مرگ بر فتنه گر» حضار مواجه شد. دانشجویان شرکت کننده در فرصت‌های مختلف شعار «موسوی کروبی اعدام باید گردند» سر می دادند.

 خبرگزاری “مهر” تأکید می کند که ترکیب دانشجویان یکدست بوده است و با ورود سخنرانان «سر از پا نمی شناختند».

 بسیج دانشجوئی در پایان قطعنامه‌ای صادر کرد که در آن تقاضا شده بود تا «سران فتنه آمریکائی اسرائیلی» در دادگاه صالحه اسلامی محاکمه شوند. جمعیت در مقابل این مطالبه آرزوی اعدام آنها را کرد.

 در حالیکه صبح امروز حسن روحانی در مقابل شعار آزادی کروبی و موسوی که از سوی دانشجویان مطرح شد، سربسته پاسخ داد که «دولت به تعهدات خود پایبند است»؛ امروز در جلسه دیگری که به همین مناسبت در دانشگاه “پیام نور” خراسان برگزار شد، حجت الاسلام علی سعیدی- نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، تأکید کرد که «جرم فتنه‌گران بالاتر از حصر است و آنها مشمول رأفت اسلامی شده اند». او که کاندیداهای ریاست جمهوری دوره قبل را «فتنه گر» می نامید آنها را متهم کرد که «به ساختار نظام حمله کرده اند و دنبال بر اندازی بوده‌اند».

وی فاش ساخت که دشمنان می خواستند به کمک فتنه گران داخلی «روش اوکراین» را در ایران پیاده کنند.

این نماینده ولی فقیه بطور حیرت انگیزی اعلام کرد که «اگر فیلم امکانات رفاهی سران فتنه را در حصر به مردم نشان دهند همه می بینند که این فتنه گران آن گونه که برخی ادعا می کنند در حصر و سختی نیستند». او البته توضیح نداد که اگر آنها در«حصر» نیستند چرا نمی‌توانند از محل اقامت خود خارج شوند و اگر در سختی نیستند چه کسی از نشان دادن فیلم «امکانات رفاهی» آنها جلوگیری می کند.