سومین جلسه دادگاه جیسون رضاییان باز هم به صورت غیرعلنی برگزار شد

0
214

سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات جیسون رضاییان، خبرنگار ایرانی-آمریکایی روزنامه واشنگتن‌پست، امروز دوشنبه، در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. این جلسه نیز همانند دو جلسه دیگر به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی و به صورت غیرعلنی برگزار شد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا پیشتر اعلام کرده بود: “بسته بودن درهای دادگاه به روی مردم و حتی به روی نزدیکان جیسون رضاییان حاکی از فقدان مطلق شفافیت در این محاکمه است.”

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، درباره این دادگاه نوشت: در جلسه اول، اتهامات جیسون رضاییان 39 ساله، توسط نماینده دادستان قرائت شد و از جلسه دوم این متهم و دو وکیل مدافع وی در مقابل اتهامات وارده دفاع خود را آغاز کردند.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات جیسون رضاییان تا کنون در دو نوبت به ترتیب پنجم و 18 خرداد گذشته برگزار شده است.

مسوول دفتر سخنگوی قوه قضاییه پیشتر اتهامات خبرنگار واشنگتن پست را “جاسوسی به نفع دولت متخاصم آمریکا و فعالیت تبلیغی علیه نظام” عنوان کرده است.

جیسون رضاییان سال گذشته (۲۲ ژوئیه ۲۰۱۴)، به همراه همسر و یکی از دوستانش بازداشت شد؛ کمی پس از آن، همسر و دوست او آزاد شدند، اما جیسون در بازداشت ماند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ بازداشت این خبرنگار که از سال ۲۰۱۲ در تهران برای واشینگتن پست کار می‌کرد، تنش جدیدی را در روابط ایران و آمریکا به وجود آورد.

علی رضاییان، برادر جیسون که در آمریکا زندگی می‌کند، به رادیو بین‌المللی فرانسه گفته که لیلا احسن، وکیل مدافع جیسون، «همۀ مدارک لازم را به دادگاه ارائه کرده و مطمئن است که اتهامات واردشده هیچ پایه و اساسی ندارد».