سوفیا لورن پس از یک دهه با فیلم پسرش به سینما بازمی‌گردد..

0
1165

بازیگر معروف ایتالیایی برای اولین بار پس از حدود 10 سال در فیلمی سینمایی مقابل دوربین می‌رود.

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه‌های ایتالیایی روز جمعه گزارش دادند سوفیا لورن 78 ساله در فیلم «صدای انسانی» بازی می‌کند که پسر 40 ساله‌اش ادواردو پونتی آن را کارگردانی خواهد کرد.

این فیلم از روی نمایشی تک‌نفره نوشته ژان کوکتو نویسنده و شاعر فرانسوی که اولین بار در 1930 روی صحنه رفت، ساخته می‌شود.

sofia-loren-for-damiani-16-2537076_0x440

برخلاف نسخه اصلی که به فرانسوی نوشته شد، نسخه سینمایی به زبان ناپولی است. داستان «صدای انسانی» در رم، ناپل و اوستیا روی می‌دهد. فیلمبرداری این ماه آغاز می‌شود و انتظار می‌رود حدود سه هفته طول بکشد.

«صدای انسانی» اولین نقش‌آفرینی سوفیا لورن پس از سه سال است.

او سال 2010 در فیلم تلویزیونی زندگی‌نامه‌ای «خانه پر از آینه من» نقش مادر خود را بازی کرد و مارگارت ماد به نقش او در جوانی ظاهر شد. «صدای انسانی» همچنین اولین نقش‌آفرینی لورن در فیلمی سینمایی پس از «کلی ماجرای عاشقانه… وقت فلفل دلمه‌ای است» به کارگردانی لینا ورتمولر در 2004 است.

لورن سال 2002 هم در «میان غریبه‌ها» اولین فیلم پسرش بازی کرد.

600full-sophia-loren

این بازیگر رمی در 1962 برای فیلم «دو زن» برنده اسکار بهترین بازیگر زن شد و در 1965 برای فیلم «طلاق به سبک ایتالیایی» نامزد اسکار بود. او در 1991 یک جایزه اسکار افتخاری دریافت کرد.

«ارکیده سیاه»، «در ناپل شروع شد»، «ال سید»، «دیروز، امروز و فردا»، «کنتسی از هنک کنگ»، «مردی از لا مانچا»، «گذرگاه کاساندرا»، «یک روز خاص» و «لباس حاضری» از دیگر فیلم‌های اوست.

با تلاش کارلو پنتی نامش به سوفیا لورن تغییر کرد. اوابتدا در فیلم‌های برده فروشی سفید و «دوشیزگان در خطر» بازی کرد و سپس در فیلم‌های دختر رودخانه، آتیلا، چرخ و فلک تا پل و حیف که خیلی حقه‌ای ظاهر شد. زمانی که رم رقیب اصلی هالیوود در تولید فیلم بود او ستاره بسیاری از محصولات سینمائی رم بود و با کارگردانانی چون فدریکو فلینی و ویتوریو دسیکا کار کرده‌است و مارچلو ماستریانی همبازی او در بسیاری از فیلم‌هایش بود.

نتیجه یک نظر خواهی در ایتالیا می‌گوید مردم ایتالیا بیشتر از هر نقش دیگر سوفیا لورن، بازی او را در برابر مارچلو ماستریانی در فیلم دیروز امروز و فردا ساخته ویتوریو دسیکا را دوست دارنداین فیلم با همین نام در زمان خود در ایران نیز با استقبال بسیار روبرو شد.

لورن قراردادی که با استودیو پارامونت بست به شهرت جهانی دست یافت از جمله فیلم‌های وی در این دوره را می‌توان «غرور و شهوت، هوس زیر درخت‌های نارون، قایق خانگی، ثعلب سیاه و زن اونجوری»را نام برد.

وی از جمله هنر پیشگانی است که این حرفه را از صفر شروع کرد و درنتیجهٔ تلاش بسیار، مقام ممتازی به دست آورد. و درسال ۱۹۶۱ فیلم مشهور ال سید را بازی کرد.

لورن توانایی بازیگری وسیعی حتی در حوزه کمدی داشت به ویژه در پروژه‌های ایتالیایی، که می‌توانست به راحتی افکار خود را ابراز کند هر چند در یادگیری زبان انگلیسی هم به خوبی پیشرفت داشت، جایزه اسکاری که بدست آورده اولین جایزه مهم اسکار برای یک بازیگرزن غیر انگلیسی زبان بود. لورن یکی از مشهورترین بازیگران زن جهان بود و هم زمان به بازی در فیلم‌های آمریکایی و اروپایی مشغول بود و با بزرگ‌ترین ستارگان مرد سینماکار می‌کرد.

Annex - Loren, Sophia_15_DS

در سال ۱۹۶۴ با بازی در فیلم سقوط امپراتوری رم و دریافت دستمزد یک میلیون دلاری بازی اش را کامل کرد. فعالیت لورن پس از مادر شدنش کاهش یافت و در ۴۰ و ۵۰ سالگی در فیلم‌های همچون سفر و روز خاص بازی کرد. در دهه ۶۰ در انتخاب فیلم‌ها وسواس بیشتری به خرج می‌داد در سال ۱۹۹۱ به خاطر خدماتش به سینمای جهان اسکار افتخاری دریافت کرد و به عنوان یکی از گنجینه‌های سینمای جهان معرفی شد. در فیلم آماده پوشیدن رابرت آلتمن در سال ۱۹۹۵ هم حضوری موفق داشت.

فعالیت‌های جاری وی در سال ۲۰۰۳ حضور مختصری در کلیپ موسیقی زندگی آمریکایی مدونا داشت، در سال ۲۰۰۶ هم در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی تورین پرچم المپیک را حمل کرد در سال ۲۰۰۷ هم در سن ۷۲ سالگی در فیلم تقویم قراربود جلوی دوربین برهنه شود وازاین کار منصرف شد. سوفیا لورن بازیگر سرشناس ایتالیایی در طول ۷۲ سال زندگی هنری درحدود۹۰ فیلم به ایفای نقش پرداخته‌است از آخرین کارهایش می‌توان به حضور در جشنواره ‘’ ونیز’’ به خاطر بازی در فیلم پسرش ‘’ ادواردو پونتی’’ با عنوان ‘’در میان غریبه ها’’ اشاره کرد.