سماجت جنیفر لارنس برای گرفتن دستمزد ۲۰ میلیون دلاری

0
187

فیلم «مسافران» با مشکلات زیادی برای ساخت روبه روست که یکی از آنها هزینه بالا برای کمپانی سازنده‌اش یعنی سونی پیکچرز است.

 اگر کسی بتواند پروژه فیلمی را طراحی کند که این قابلیت را داشته باشد که تام راتمن، رییس اجرایی جدید استودیوی سونی پیکچرز را در عین حال هم جذب و هم دفع کند، آن پروژه می‌تواند فیلم درام فضایی «مسافران» باشد.

وقتی راتمن در اواخر ماه فوریه جای ایمی پاسکال را به عنوان رییس سونی گرفت، فیلم «مسافران» در انتظار چراغ سبز گرفتن از سوی او بود. این پروژه جذابیت‌های آشکاری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به دو ستاره اصلی آن یعنی جنیفر لارنس و کریس پرت و همچنین مورتن تیلدوم به عنوان کارگردان اشاره کرد؛ چهره‌ای که برای کارگردانی «بازی تقلید» نامزد دریافت جایزه اسکار هم شد.

اما برای کمپانی همه اینها به این معنی نیست که می‌توان به راحتی به آن جواب مثبت داد چون بازیگران با استعداد این فیلم خواستار درآمدهای بالا هم هستند و فیلم جلوه‌های ویژه‌ای دارد که به گفته راتمن تبدیل به چالش بازاریابی خواهند شد و به نظر هم نمی‌رسد بتوان چند قسمت دنباله هم برای فیلم ساخت. به این ترتیب، ساخت این فیلم تصمیم ساده‌ای برای راتمن نیست چون او قرار است جلوی بخشش بیش از حد استودیویی را بگیرد که تحت فرمان پاسکال به خاطر سخاوت خود در برابر ستارگان با استعداد شناخته می‌شد.

از سوی دیگر، همانطور که از مجموعه فیلم‌های این تابستان پیداست، استودیوها فعلا ایده‌های اوریجینال را دوست ندارند. در عین حال این پروژه برای تیلدوم نروژی جهش بزرگی خواهد بود که پیش از «بازی تقلید» فیلم انگلیسی زبان نساخته بود. اما توجه اسکار به آن فیلم نه تنها تیلدوم را تبدیل به یکی از رقبای کسب عنوان کارگردانی این فیلم کرد، بلکه دستمزدی ۳ میلیون دلاری را هم برای او به ارمغان آورد.

با توجه به تعهدهای داده‌شده به بازیگران و ۴ میلیون دلاری که سونی باید خرج ساخت‌های قبلی فیلم که به نتیجه نرسیدند بکند، این استودیو قبل از اینکه بتواند دوربین‌ها را راه بندازد باید چیزی حدود ۴۰ میلیون دلار پرداخت کند.

فیلم «مسافران» قبل از رسیدن به کمپانی سونی بسیار این سو و آن سو رفته است؛ کیانو ریوز قرار بود در پروژه‌ای که فیلمنامه‌اش را جان اسپایتس نوشته بود روبروی ریز ویدراسپون نقش‌آفرینی کند. بعد از آن ریچل مک‌آدامز وارد پروژه شده بود و قرار بود برایان کرک یکی از کارگردانان «بازی تاج و تخت» برای کمپانی واینستین این فیلم را بسازد.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، لارنس ۲۴ ساله روی درآمد ۲۰ میلیون دلاری خود پافشاری کرده است. آنطور که بعد از هک‌های کمپانی سونی آشکار شد، او در فیلم «کلاه‌برداری آمریکایی» درصد سود کمتری را از تمام بازیگران مرد اصلی فیلم دریافت کرد. به این ترتیب، منابع می‌گویند لارنس حاضر بود اگر در این فیلم درآمد کامل خود را دریافت نکند آن را کنار بگذارد و تیلدوم هم حاضر بود همراه او از پروژه بیرون برود.

 خود پاسکال هم احتمالا با مصاحبه ماه فوریه خود اوضاع را بدتر کرده بود. او گفته بود: «حقیقت این است که کاری که زنان باید انجام بدهند، کار نکردن برای پول کمتر است. باید بروند. نباید برای هر کاری سپاسگزار باشند.»

datedaily.mate1.com