سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد نسبت به لغو تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی هشدار داد

0
219
United States ambassador to the United Nations Kelly Craft speaks during a Security Council meeting at United Nations headquarters, Tuesday, Feb. 11, 2020. (AP Photo/Seth Wenig)

کلی کرفت، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، نسبت به برداشته شدن تحریم های تسلیحاتی این سازمان علیه جمهوری اسلامی هشدار داد.

او در اظهاراتی خطاب به شورای امنیت درباره وضعیت خاورمیانه، بیان داشت که «اگر تحریم های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی برداشته شود رژیم جمهوری اسلامی آماده است که بدبختی و خونریزی بیشتری را، نه فقط در غزه، بلکه در لبنان، سوریه، عراق، و یمن، به راه بیاندازد.»

خانم کرفت خواستار آن شد که این جلسه و نشست‌های آتی درباره خاورمیانه به این تهدید بپردازد.

در متن این اظهارات که روز سه شنبه ۳۱ تیر در سایت وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، آمده است که خانم کرفت در بخشی از سخنانش درباره افزایش دوباره موارد ویروس کووید-۱۹ در اسرائيل، کرانه باختری، و غزه ابراز نگرانی عمیق آمریکا را مطرح کرده است.

او همچنین گفت، گروه حماس که کنترل غزه را با کشتن و زخمی کردن صدها نفر در دست دارد، از ۱۳ سال پیش که قدرت در غزه را به دست گرفت، خشونت را رقم زده است و درخواست های رفاه و میانه‌روی و صلح برای مردم فلسطینی را ساکت کرده است.

صدای آمریکا نوشت؛ سفیر آمریکا در در سازمان ملل بخش دیگری از بیانیه خود گفت شورای امنیت باید پیگیری صلح برای آینده بهتر فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها را در اولویت قرار دهد.