گفت و گوی سایت فیفا با سید مصطفی هاشمی زننده گل ایران به آرژانتین

0
372

سایت فیفا دیروز گفت و گویی با سید مصطفی هاشمی زننده گل ایران به آرژانتین انجام داد. این گفت و گو هم به خاطر گلی بود که وی به زیبایی به ثمر رساند و هم اینکه گل او در شب تولدش به ثمر رسید.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، سایت فیفا در لید گفت و گویش با گلزن ایران نوشت: یک روز کامل برای او بود. روزی که در آن همه چیز به صورت دقیقی پیش می رفت تا سیدمصطفی هاشمی به آرزویش برسد.

آرزویی که شاید بسیاری از مردم جهان دارد. 19 اکتبر، شنبه ای ویژه برای هاشمی بود. او ثانیه هایی پس از شروع اولین بازی ایران در مقابل آرژانتین در جام جهانی به این تیم محبوب و شناخته شده گلی زد طرفداران آرژانتین در ورزشگاه بهت زده به شادی گل ایران نگاه می کردند و ساکت شده بودند.

هاشمی در این باره حرفهای جالبی می زند: « من توپ را دیدم، آن را کنترل کردم و فقط شوت زدم.» این جمله سرآغاز گفت وگوی وی با سایت فیفاست که دیروز صبح انجام شد:« من هرگز فکر نمی کردم که شوتم گل شود اما به قصد گل شدن شوت زدم.» گلی که هاشمی زد از فاصله 25 یاردی بود و به تور نشست.

جایی که دروازه بان آرژانتین فکرش را نمی کرد. آگوستو باتالا شانسی برای کنترل توپ نداشت. هاشمی ادامه می دهد:« من خودم هم شوکه شده بودم.فقط ایستادم. باورم نمی شد.وقتی باورم شد که ناگهان دیدم همه روی سرم ریختند. از بازیکنان داخل زمین گرفته تا مربیان و بازیکنان ذخیره. آنها من را تشویق می کردند اما بازهم احساسم طوری بود که باور نمی کردم چنین گلی زده باشم.»

سایت فیفا در ادامه گفت و گویش نوشت: تنها 55 ثانیه از بازی در ورزشگاه راشد دوبی گذشته بود که هاشمی اولین گل ملی اش را در آسیا و جهان به ثمر رساند تا در تاریخ سریعترین گلهای جام جهانی در رده نهم قرار گیرد. آن هم در شبی که او 17 ساله می شد:« همه چیز کامل شده بود.» بازیکن باشگاه دانش فریدون کنار به شیوه خودش حرف می زند:« شب تولدم بود و گلم باعث شده بود تا ایران یک امتیاز از تیم مشهور و قدرتمند آرژانتین بگیرد.این یک گل ویژه بود چرا که می تواند شرایط را بهتر کن. من واقعا خوشحالم که ما بازی را به آرژانتین نباختیم و ناراحتم چون می توانستیم آرژانتین را ببریم.»

ایرانیان بسیاری در ورزشگاه راشد بودند که تیم ملی شان را تشویق می کردند و فضای ورزشگاه بیشتر به نفع ایران بود تا آرژانتین، چون تعداد هواداران ایران بیشتر بود. پرچم های بزرگ و کوچک در دستان هواداران ایرانی بود.

هاشمی در این باره می گوید:«طبیعی بود که چنین اتفاقی بیفتد و ورزشگاه پر از ایرانی شود و از ما حمات کنند. این به ما روحیه می داد و بازیکنان را به جلو هل می داد که بازی بهتری داشته باشیم.البته کسانی که در ورزشگاه بودند از اقوام یا دوستانمان نیستند اما هموطن هستند و حمایتشان به ما انگیزه می دهد. در دوبی نزدیک به 50 هزار ایرانی زندگی می کنند که می تواند حمایت از تیم های ملی را تضمین کند.

سایت فیفا در ادامه نوشته است: مصطفی هاشمی طرفدار تیم رئال مادرید است و الگوی بازی اش دفاع برزیلی این تیم مارسلوست. البته او هنوز جشن تولدی برای خودش نگرفته اما گفته که جشن کوچکی در اردوی تیم ایران برای او گرفته اند و جشن مورد نظرش امتیاز گرفتن از آرژانتین بوده است. شاید او به فکر تقسیم کردن کیکش بوده اما به قول خودش قبل از هر چیز و پس از بازی با آرژانتین به خانواده اش زنگ زده است.

حرفهای او درباره بازی آینده ایران مقابل کانادا خواندنی است: ما مقابل آرژانتین خوب بازی کردیم و در وضعیت خوبی هم قرار داریم. من مطمئن هستم در بازیهای آینده بهتر از این هم می شویم. ما روی بازی بعد مقابل کانادا تمرکز کرده ایم و امیدواریم که اولین برد را بدست بیاوریم وبرای این کار هم انگیزه لازم را داریم. اگر به برد برسیم آن وقت مقابل اتریش کارراحت تری داریم و می توانیم با بردن اتریش به عنوان تیم اول صعود کنیم. صعود به عنوان تیم اول به ما کمک می کند که در مرحله یک شانزدهم کار راحت تری داشته باشیم.»

ایران در جام جهانی 2009 نیجریه با سرمربی کنونی اش یعنی علی دوستی مهر توانسته بود در مرحله گروهی به دو پیروزی و یک تساوی برسد.آنها گامبیا را دو بر صفر شکست دادند و پس از شکست یک بر صفر هلند مقابل کلمبیا به تساوی بدون گل رسیدند تا به مرحله بعد صعود کنند. سرمربی 49 ساله تیم ملی ایران که برای بار دوم ایران را به جام جهانی آورده، نشان داده که راه صعود از گروه را می داند. آن هم در شرایطی که هر دو تیم کانادا و اتریش، در یک سطح هستند. حالا دغدغه کانادایی ها و اتریشی ها شوت های سرکش بازیکن شماره دو این تیم مصطفی هاشمی است. شوت هایی که از فواصل دور نواخته می شود و می تواند خطرناک باشد.