زندگی شاعرانه پرستویی رنگ موسیقی گرفت..

0
165

کارن همایونفر جزئیات بسته فرهنگی شامل کتاب و زندگینامه صوتی پرویز پرستویی با صدای این بازیگر و بر زمینه موسیقی‌ای که همایونفر نت‌هایش را نوشته و اجرا کرده است، تشریح کرد.

کارن همایونفر آهنگساز درباره انتشار زندگینامه پرویز پرستویی به صورت صوتی گفت: برای نخستین‌بار است که شرح زندگینامه یک هنرمند به شکل یک پکیج کامل در ایران عرضه می‌شود. به این ترتیب که شرح زندگی پرستویی را لیلی کریمان نوشته است و در قالب یک کتاب و 2 دی وی دی عرضه می‌شود.

وی در ادامه افزود: این بسته فرهنگی یک بخشی هم دارد که پرویز پرستویی بخشی از زندگی شاعرانه خود را می‌خواند و من بر اساس صدای مخملی این بازیگر و همچنین حس و حال‌هایی که دارد موسیقی این بخش را آهنگسازی و اجرا کرده‌ام.

همایونفر در پاسخ به این که چرا از میان هنرمندان پرویز پرستویی را برای این کار انتخاب کرده است؟ گفت: پرویز پرستویی از بازیگران صاحب‌سبک و از دوستان خوب من است و به نوعی بر خود واجب می‌دانستم آن بخش از زندگی شاعرانه این هنرمند را با هنر موسیقی زنده نگه دارم.

artworks-000034385125-7gp3e3-original

به گزارش مهر؛ این آهنگساز که این روزها فیلم سینمایی “هیس دخترها فریاد نمی‌زنند” را روی پرده دارد در توضیح جزئیات شرح زندگینامه پرستویی گفت: یک بخش از این کتاب مربوط به بیوگرافی این بازیگر سینما است و بخش دیگر از این اثر صحبت‌های دیگران درباره پرستویی را در برمی گیرد و در بخش سوم همکاری من و پرویز پرستویی شکل می‌گیرد که در این بخش پرویز پرستویی زندگی خود را از بدو تولد تا بازیگر شدن و … با صدای منحصر به فرد خود می‌خواند.همایونفر در ادامه متذکر شد: اسم این اثر “من، پرویز پرستویی” است که همه کارهای مربوط به تولید این اثر انجام شده و قرار است طی هفته‌های آینده منتشر شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به این مطلب که آلبوم “یک خیابان سهم یک افسانه نیست” را به تازگی با شعر و دکلمه اندیشه فولادوند منتشر کرده است، گفت: این آلبوم حدیث نفس یک دختر دهه 60 است که حرف های خود از آن دهه را در به شکل درد و دل بیان می‌کند.

آهنگساز آلبوم “برف‌ روی کاج‌ها” در پایان بیان کرد: فکر می‌کنم آلبوم “یک خیابان سهم یک افسانه نیست” تجربه تازه‌ای است که با مثنوی بلند اندیشه فولادوند شکل گرفته و اشعاری ضد جنگ دارد. البته مضامین شعرها به ستایش دلاورمردانی که در جنگ هشت ساله از مرز و بوم ایران دفاع کردند نیز می‌پردازد.