رضا خندان: سه سال پیش در چنین روزی (13 شهریور) نسرین بازداشت شد

0
245

دقایقی پیش رضا خندان نوشته ای را در برگه فیس بوک خود انتشار داد که در زیر می آید.

رضا خندان: سه سال پیش در چنین روزی (13 شهریور) نسرین بازداشت شد.

هیچ خبرنگاری در داخل امکان یک سوال ساده از یک مقام قضایی در مورد پرونده ی او را پیدا نکرد. فقط خبرنگاری در آن طرف دنیا از جواد لاریجانی در مورد علت بازداشت او سوال می کند و او می گوید:

 “زمانی که فردی وکیل یک متهم می‌شود، تمام رفت‌وآمدش باید در راهروهای دادگاه باشد نه اینکه از پایتختی به پایتخت کشور دیگری رفته و علیه نظام و حکومت مصاحبه کند. این را سوءاستفاده حرفه‌ای از وکالت می‌گویند. نسرین ستوده به علت امر وکالت مورد پیگرد قضایی قرار نگرفته است بلکه به خاطر تبلیغات علیه اسلام، نظام و همچنین تماس با گروه‌های تروریستی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته است.”

 جواد لاریجانی حتی به خودش زحمت نداده بود تا از برادرش در قوه ی قضائیه و وزارت اطلاعات در مورد پرونده ی او استعلام کرده و بر اساس آن به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد. او هرچه در خیال اش می توانست ترسیم کند آن را به عنوان اتهام مطرح می کرد.

 اگر استعلام می کرد حتما مقامات به او می گفتند که اتهامات او ربطی به حرف های شما ندارد. ما (وزارت اطلاعات) چند سال قبل پاسپورت او را گرفته بودیم و او اساسا امکان سفر نداشت چه برسد رفتن “از پایتختی به پایتخت کشور دیگری”

 همه ی اینها در حالی اتفاق می افتاد که نسرین در انفرادی و تحت فشارهای فزاینده و در اعتصاب غدا بود. خانواده و وکلایش تهدید به بازداشت شده بودند که شدند.