حسين رونقى ملكى در پى دستور دادستانى تهران به بيمارستان انتقال يافت

0
353

وخامت شدید وضعیت جسمی‌ حسین رونقی ملکی‌..

سید حسین رونقی ملکی (زاده ۱۴ تیر ۱۳۶۴ در ملکان) فعال حقوق بشر، فعال دانشجویی ،وبلاگ نویس، زندانی سیاسی و مسئول کمیته مبارزه با سانسور در ایران “ایران پروکسی” است و هم چنین دارای سابقه بازداشت و زندان می‌باشد . حسین رونقی با نام مستعار بابک خرمدین در ایران به وبلاگ نویسی می‌پرداخت، وی همچنین در زمینه برنامه‌نویسی و ساخت وبلاگ و عبور از فیلترینگ تخصص داشته و در زمینه مبارزه با سانسور در فضای سایبری ایران تلاش‌های گسترده‌ای انجام داده است.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان از کمیته گزارشگران حقوق بشر؛ در پی ۲۶ روز اعتصاب غذای حسین رونقی ملکی وی در شرایطی جسمانی بسیار وخیم و نگران کننده‌ای به سر برده و دچار خونریزی داخلی‌ و عفونت شدید کلیه و دستگاه گوارشی شده است.

در پی خونریزی معده و دستگاه گوارشی و عدم رسیدگی پزشکی به حسین رونقی ملکی کلیه و دستگاه گوارشی او نیز عفونت کرده است. امروز حسين رونقى ملكى در پى دستور دادستانى تهران مبنى بر بسترى شدن وى به بيمارستان امام خمينى انتقال يافت و در بخش ارولوژى بسترى شد . این در حالی است که وی ۶ شهریور ماه به علت خون ریزی معده و دستگاه گوارشی به بیمارستان شهید مدرس اعزام و در بخش اورژانس بستری گردیده و مجدد به زندان بازگردانده شد.

زلیخا موسوی مادر حسین رونقی ملکی که در اعتراض به شرایط وخیم فرزندش و عدم رسیدگی پزشکی به وی در پانزدهمین روز اعتصاب غذا به سر می‌بردنیز در شرایط جسمی مناسبی نمی‌باشد. از سوی دیگر مازیار یادگاری فعال حقوق بشر و از اعضا سابق ایران پروکسی که متعاقب بازداشت حسین رونقی ناچار به خروج از کشور شده بود، در اعتراض به عدم رسیدگی مسئولین به وضعیت آقای رونقی از روز جمعه ۸ شهریور در مقابل سفارت ایران در وین دست به اعتصاب غذا زده است. گفتنی است که مسئولین سفارت در روز اول اعتصاب اقدام به برخورد با وی و ضبط پلاکاردها کرده بودند که با هشدار پلیس اتریش پلاکاردها بازگرداندند.

در روزهای اخیر تعداد زیادی از شخصیت‌ها و فعالین حقوق بشر طی بیانیه‌هایی از حسین رونقی ملکی و مادرش زلیخا موسوی درخواست کرده‌اند به منظور حفظ سلامتی اعتصاب غذای خود را بشکنند. حسین رونقی ملکی‌، وبلاگ‌نویس و زندانی سیاسی، از ۱۸ مرداد ماه در اعتصاب غذا به سر می‌برد از بیماری‌های مختلفی‌ از جمله مشکلات حاد کلیه، پروستات و خونریزی معده رنج می‌‌برد و پیش از این پس از انجام عمل جراحی کلیه مدتی‌ را در کما بوده است.