دیدبان حقوق‌بشر: جمهوری اسلامی موشک زمین به زمین در اختیار حزب‌الله عراق قرار داد

0
303

دیدبان حقوق‌بشر سوریه روز جمعه 29 ژانویه 2021 اعلام کرد که رژیم جمهوری اسلامی به پیکارجویان حزب‌الله عراق در حومه غربی دیرالزور در سوریه موشک‌های زمین به زمین تحویل داد.

براساس این گزارش 56 فروند موشک زمین به زمین با کامیون به شکل غیرقانونی و از طریق مرزهای عراق به سوریه منتقل شده و در حومه غربی دیرالزور به نیروهای حزب‌الله عراق تحویل داده شد.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه به نقل از منابع خود گزارش کرد این موشک‌ها از نوع کوتاه برد و همچنین میان‌برد و ساخت رژیم جمهوری اسلامی بوده و در اختیار نیروهای حزب‌الله عراق که در منطقه پیرامونی شهرک التنبی مستقر هستند، قرار گرفت در 11 ژانویه هم دیدبان حقوق بشر فاش کرد که پیکارجویان افغانی فاطمیون یک محموله اسلحه و موشک که در چهار کامیون ویژه حمل میوه و سبزیجات جاسازی شده بود را تحویل گرفتند.

این موشک‌ها از طریق عراق وارد سوریه شده و در انبارهای تجاری که در منطقه کوع ابن اسود بین دو شهرک المیادین و محکان در حومه شرقی دیرالزور از شهروندان اجاره شده بودند، تخلیه شد.

العربیه نوشت؛ پیکارجویان عراقی و وابسته به رژیم جمهوری اسلامی در مناطق مختلف حومه دیرالزور و در نزدیکی مرزهای عراق مستقر شده و هر از چندگاهی از ترس حملات جنگنده‌های اسرائیلی محل استقرار خود را تغییر می‌دهند.