«دونده مارپیچ» به صدر گیشه سینمای جهان رسید

0
289

فیلم جدید «دونده مارپیچ» محصول کمپانی فاکس جایگزین فیلم «لوسی» در صدر فهرست هفتگی پرفروش‌ترین‌های سینمای جهان شد.

در جدیدترین فهرست از پرفروش‌های سینمای جهان، فیلم «دونده مارپیچ» با فروش 37.6 میلیون دلار از محل سینماهای 50 کشور، عنوان پرفروش‌ترین فیلم این هفته در گیشه بین‌المللی را از آن خود کرد و در 47 کشور اکران شده صدرنشین شد.

این فیلم هیجانی که هفته گذشته اکران خود را آغاز کرد، تا کنون به فروش 49 میلیون دلار در گیشه بین‌المللی و بیش از 81 میلیون دلار در گیشه جهانی دست یافته و در سینماهای آمریکا نیز پرفروش‌ترین فیلم هفته بود.

براساس اعلام کمپانی فاکس، «دونده مارپیچ» موفق به فروش 5.5 میلیون دلار در 1783 سالن سینمای روسیه و 5.5 میلیون دلار در 648 سالن سینمای کره‌جنوبی شد. همچنین این فیلم توانست با اکران در تنها 310 سالن سینمای استرالیا به فروش خوب 3.3 میلیون دلار برسد و در 344 سالن سینمای برزیل نیز دو میلیون دلار فروخت.

محصول جدید کمپانی فاکس با 1.9 میلیون دلار در مکزیک‌، 1.3 میلیون دلار در تایوان و 1.2 میلیون دلار در مالزی پرفروش‌ترین فیلم این کشورها نام گرفت.

فیلم «طلوع سیاره میمون‌ها» دیگر محصول کمپانی فاکس توانست با فروش 3.6 میلیون دلاری فروش خود را در سینماهای چین از مرز 100 میلیون دلار عبور دهد. این فیلم علمی تخیلی در آخرین کشور یعنی ژاپن نیز به روی پرده رفت و به فروش 3.7 میلیون دلار از محل 712 سالن سینما دست یافت.

قسمت دوم انیمیشن «چگونه اژدهایتان را تربیت کنید» نیز این هفته فروش بین‌الملل خود را به 436 میلیون دلار ارتقاء داد و در گیشه جهانی نیز تاکنون به فروش بالغ بر 600 میلیون دلار دست یافته است.

فیلم «لوسی» ساخته جدید «لوک بسون» با بازی «اسکارلت یوهانسون» که چند هفته پیاپی پرفروش‌ترین فیلم سینمای جهان بود این هفته نیز 13 میلیون دلار فروخت تا مجموع فروش خارجی خود را به 253 میلیون دلار ارتقا دهد.

این فیلم هیجانی با فروش بالغ بر 500 هزار دلار از محل 110 سینمای آرژانتین، رکورد فروش فیلم‌های «لوک بسون» را در این کشور شکست و با 40 میلیون دلار در سینمای روسیه به مجموع فروش 16.6 میلیون دلار در این کشور دست یافت. سینماهای انگلیس نیز پس از پنج هفته اکران 21.5 میلیون دلار برای فیلم «لوسی» به ارمغان آورده‌اند.

فیلم «خیابان جامپ شماره 22» محصول کمپانی سونی با فروش یک میلیون دلاری در پایان هفته به فروش 133 میلیون دلار ارتقاء یافت و سینماهای فرانسه نیز تاکنون و پس از چهار هفته نمایش این فیلم 4.2 میلیون دلار‌، برزیل دو میلیون دلار و مکزیک 1.7 میلیون دلار دست یافته‌اند.

«لاک‌پشت‌های نینجا» محصول کمپانی پارامونت پیکچرز نیز با فروش 7.3 میلیون دلاری در 49 کشور جهان فروش خود را به رقمی بالغ بر 148 میلیون دلار ارتقاء داد و «هرکول» نیز با ثبت فروش 5.2 میلیون دلاری تاکنون 147 میلیون دلار فروخته است.

به گزارش ایسنا، فیلم «نگهبانان کهکشان» محصول استودیو مارول تاکنون از مجموع فروش خارجی 312 میلیون دلاری فیلم «مرد آهنی 2» پیشی گرفته است و به لطف فروش 5.2 میلیون دلاری‌اش در این هفته در 38 کشور جهان تا به امروز 318 میلیون دلار در گیشه خارجی کسب کرده است.