آنچه در برنامه نود ۳۱ شهریور گذشت

0
176

برنامه نود دوشنبه ۳۱ شهریور ماه ، آخرین برنامه نود تابستان ۹۳ از ساعت ۲۲:۴۶ امشب آغاز شد و به بررسی نتایج ضعیف تیم ملی امید در بازی های آسیایی ۲۰۱۴ پرداخت.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از وبسایت نود، برنامه شب گذشته با تبریک عادل فردوسی پور به مناسبت بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و گرامی داشت هفته دفاع مقدس آغاز شد و به همین بهانه کلیپی در خصوص هشت سال دفاع مقدس پخش شد.

اولین قسمت از برنامه پخش سوال پیامکی در خصوص عملکرد فاجعه بار تیم ملی امید در بازی های آسیایی بود که این سوال در آن پرسیده شد: مهم ترین عامل ناکامی تیم امید در بازی های آسیایی چه بود؟ ۱- بازیکنان ۲- فدراسیون ۳- کادر فنی.

hämta (3)

در ادامه فردوسی پور همچنین افتخارآفرینی ومدال آوری نجمه خدمتی، الهه احمدی، نرگس امام قلی نژاد در بازی های آسیایی امروز را تبریک گفت.

قرعه کشی مسابقه پیامکی در ابتدا انجام شد و ۹ نفر از برندگان نظرسنجی هفته قبل با محوریت اخراج علی دایی به شرح زیر مشخص شد:

اولین مسابقه بین تیم های سایپا و پدیده از هفته نهم لیگ بعد از قرعه کشی پخش شد و سپس نکات آماری مسابقات این هفته مورد بررسی قرار گرفت.

نود درجه پس از مسابقه سایپا و پدیده روی آنتن رفت.

مسابقه راه آهن و پرسپولیس همراه با حواشی کامل آن در ورزشگاه تختی به عنوان بازی بعدی پخش شد و نتایج و نکات آماری آن مورد بررسی قرار گرفت.

مسابقه جذاب تیم های استقلال خوزستان و تراکتورسازی نیز بازی بعدی بود و نکات آماری هر دو بازی مورد بررسی قرار گرفت.

 همچنین دومین آیتم به مناسبت هفته دفاع مقدس گزارشی از استان خوزستان و خاطرات بازیکنان سابق این استان در دوران دفاع مقدس بود که در نوع خود جالب توجه بود.

سپس سایت برنامه و امکانات جدید آن از جمله گزارش زنده و برندگان مسابقه پیش بینی و بازی های آسیایی بررسی شد.

تقویم نود آیتم بعدی بود که پخش شد. از جمله مهم ترین رخدادهای این هفته در تاریخ می توان به حذف تلخ پاس از لیگ قهرمانان آسیا ، اولین و آخرین قهرمانی پرسپولیس در آسیا ، تولد ابراهیم تهامی ، علی اکبر استاد اسدی و رونالدوی برزیلی و درگذشت استاد شهریار وسالگرد قهرمانی سپاهان در جام حذفی ۱۳۸۵ و سالگرد اولین جشنواره فیلم کن و روز جهانی آلزایمر اشاره کرد.

بعد از تقویم نود خلاصه و حواشی بازی گسترش فولاد و ذوب آهن پخش شد و داوری آن مورد بررسی قرار گرفت.

مسابقه تیم های استقلال و فولاد همراه با حواشی آن مسابقه بعدی بود که از طریق برنامه نود به نمایش درآمد.

سپس آمار و نکات بازی های گسترش فولاد – ذوب آهن و استقلال – فولاد بررسی شد.

در ادامه ارتباط تصویری با مهدی مهدوی کیا در جزیره کیش برای بررسی ناکامی تیم امید و وضعیت تیم های پایه فوتبال برقرار شد. سپس رسول کربکندی نیز به عنوان مهمان حضوری به میزگرد بررسی وضعیت تیم امید پیوست.

hämta (1)

مهدوی کیا: روند بازیکن سازی معکوس شده است!

مهدی مهدوی کیا در برنامه نود گفت: پیش از این نیز گفته بودم در بخش پایه مشکل داریم و فقط کار گلخانه ای انجام می دهیم و باشگاه ها کار پایه انجام نمی دهند و فدراسیون به تنهایی از پس این مسئولیت بر نمی آید و برعکس گذشته که باشگاه ها بازیکن سازی میکردند و به تیم ملی بازیکن می دادند دیگر این امر صورت نمی گیرد و این تیم ملی است که بازیکنان را تربیت کرده و چهره می کند و به باشگاه ها تحویل می دهد و در نهایت دیدید که تیم ملی امید در اینچئون چه نتیجه ضعیفی گرفت و همچنین تیم ملی نوجوانان نیز نتوانست نتایج مناسبی بگیرد.

وی در مورد تیم المپیک نیز گفت: از زمانی که یاد دارم حتی زمانی که خودم دعوت شدم تیم المپیک مشکل دارد چرا که ما تیم را پس از حذف شدن رها می کنیم و در نهایت نتیجه نمی گیریم.

اینکه پیش از این دیدارها بازیکنان دیگری در اردوها تمرین می کنند و سپس بازیکنان دیگری جایگزین آنها می شوند در روند بازی ها تاثیرگذار است، باید توجه داشته باشیم فوتبال ما همین که درجا می زند کافی است چرا که سایر تیم ها در حال پیشرفت هستند و از آن جلو می زنند.

مهدی مهدوی کیا در خصوص برخی اختلاف نظرها با مسئولان فدراسیون در خصوص تیم ملی جوانان گفت: اختلاف خاصی نبود و من دوست داشتم به عنوان مدیر فنی تیم ملی جوانان به این تیم کمکی کنم و همکاری خوبی با فدراسیون داشتیم و چند اردو از جمله در آلمان برای تیم فراهم کردم، البته نمی گویم همکاری کاملی داشتیم و برخی اردوهایمان لغو شد. روی این مسئله بحث داشتیم که بتوانیم اردوهای بیشتری شرکت کنیم که فراهم نشد و امیدواریم بتوانیم نتایج مناسبی در مسابقات پیش رو بگیریم.

مهدوی کیا در مورد عملکرد وینگادا گفت: نتایجی که بدست آمده است نشان می دهد عملکرد وی بسیار بد بوده و ما تاکنون به ویتنام نباخته بودیم و این نتایج زنگ خطری برای فوتبال ایران است چرا که همه تیم ها رو به پیشرفت هستند. ما این دوره هدف گذاری نکردیم و قطعا اضافه کردن ۷ بازیکن در روزهای آخر تاثیر بدی روی بازیکنان گذاشته است و باید هدف گذاری کنیم که چه می خواهیم.

 hämta (2)

کربکندی: نتیجه گرایی مهمترین عامل ناکامی های تیم های پایه است

رسول کربکندی گفت: ما بصورت مقطعی کار می کنیم و باشگاه ها نیز کار سازندگی را جدی نمی گیرند و در نهایت نمی توانیم نتیجه بگیریم. متاسفانه همیشه دیدگاهمان دیدگاه نتیجه گرایی است و بر همین اساس نمی توانیم به نتیجه ای مطلوب برسیم. شکست های تیم ملی امید در اینچئون به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

کربکندی در ادامه این بحث اظهار داشت: در مسابقات نوجوانان، جوانان و امید که برگزار می شود تهران حضور پیدا نمی کند و برای خود مسابقه برگزار می کند و کمتر کسی است که بداند نتایج مسابقات رده های پایه چه شده است و دیگر انگیزه ای برای رده های پایه باقی نمانده است.

رسول کربکندی در خصوص سئوال مسابقه پیامکی این هفته، بازیکنان را علت اصلی ناکامی تیم ملی امید در بازی های آسیایی دانست.

در این لحظه برای اولین بار آمار نتایج نظرسنجی منتشر شد که بعد از شرکت بیش از یک میلیون نفر ۴۵ درصد فدراسیون فوتبال را مقصر ناکامی قلمداد کردند.

سپس حواشی عجیب دربی امیدهای پرسپولیس و استقلال با برتری و کتک خوردن امیدهای پرسپولیس از لیدرها و تماشاگران پخش شد.

پس از پخش این قسمت صحبت های مهدوی کیا و کربکندی ادامه پیدا کرد و سپس بخش اول ۹۰ تا ۹۰ مربوط به حواشی هفته اخیر فوتبال کشور پخش شد.

بازی سپاهان – صبا مسابقه بعدی از هفته نهم بود که خلاصه و حواشی آن پخش شد.

داوری بازی تیم های سپاهان – صبا و استقلال – فولاد پس از آن مورد بررسی قرار گرفت که علیرضا یزدانی تصمیمات داور را تایید کرده و در مسابقه استقلال و فولاد اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

بازی تیم های نفت مسجدسلیمان و نفت تهران همراه با مسابقه پیکان و ملوان دو بازی پایانی بود که در برنامه این هفته نود پخش شد.

نکات آماری و داوری این دوبازی نیز بررسی شد و سپس به کارشناسی داوری یک بازی عجیب از جام حذفی کشور بین نساجی قائمشهر و میلان اراک پرداخته شد.

پس از این آیتم جالب جدول و برنامه لیگ مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی عملکرد لژیونرهای ایران در کشورهای خارج قسمت بعدی برنامه شب گذشته نود بود.

در میانه صحبت های مهدوی کیا و کربکندی ، اکبرمحمدی سرمربی سابق تیم ملی جوانان نیز روی خط برنامه آمد و به دفاع از عملکرد خود در سال های گذشته در تیم ملی و دلایل ناکامی تیم امید پرداخت و علت آن را بها ندادن به مربیان داخلی عنوان کرد.

اکبر محمدی سرمربی پیشین تیم ملی جوانان روی خط تلفنی نود گفت: ما شاهد بروز یک فاجعه در ویتنام بودیم و بطور قطع شما هم در این مسئله و ناکامی سهیم بودید، چرا که در زمان سرمربی گری من باعث برکناری من شدید و شاید اگر این اتفاق رخ نمی داد اکنون شاهد ناکامی تیم ملی امید نبودیم.

وی در انتقاد به برنامه نود اظهار داشت: شما در برنامه خود اگر موافق مسئله ای باشید از کارشناسانی دعوت می کنید که بحث طوری باشد که شما می خواهید پیش برود ، در هر حال رسانه و بخصوص برنامه نود نقش بسزایی در پیشرفت و یا ناکامی فوتبال داشته باشد.

فردوسی پور نیز در پاسخ به صحبت های محمدی گفت: شما به دو سال پیش برگشته اید و مسائل شخصی را عنوان می کنید و بگذریم که مشکل بل شما در آن دوره این بود که بر اساس روابط و نسبت فامیلی با یکی از مدیران بر سر کار آمده بودید.

بخش دوم ۹۰ تا ۹۰ در میانه صحبت ها پخش شد.

۹۰ تا ۹۰ آخرین آیتم پخش شده در برنامه شب گذشته بود و با صحبت های پایانی میان فردوسی پور و مهدوی کیا و کربکندی و محمدی درباره فوتبال پایه در ساعت ۲:۳۲ بامداد برنامه شب گذشته نود به پایان رسید. نتایج نهایی نظرسنجی در خصوص ناکامی تیم امید به شرح زیر بود:

hämta