دولت اسرائیل برای مقابله با جمهوری اسلامی هسته ای برنامه های کشورش را تنظیم می کند

0
224

نخست وزیر گفت اسرائیل با دقت وضعیت لبنان را زیر نظر دارد و نیروهای دفاعی اسرائيل در حال حاضر در موقعیت بهتری از سال ۲۰۰۶، هنگام جنگ علیه حزب الله است.

بنی گانتز وزیر دفاع اسرائيل روز چهارشنبه خواهان آمادگی بیشتر اسرائیل برای احتمال دستیابی جمهوری اسلامی به تسلیحات هسته ای شد.

گانتز در مراسم فارغ التحصیلی دانشکده دفاع ملی اسرائيل در حومه تل آویو گفت، «در مقابل بزرگترین خطر ممکن، یعنی جمهوری اسلامی که خود را به تسلیحات هسته ای مسلح کرده، ما هیچ چاره ای نداریم بجز گسترش توانایی های نیروی نظامی، تداوم اتکا به سرمایهٔ انسانی و هماهنگی توانایی ها با طرح های خود،»

در ماههای اخیر، ایالات متحده و جمهوری اسلامی در حال مذاکره بر سر بازگشت دو جانب به قرارداد ۲۰۱۵ بوده اند اما این مذاکرات تا کنون بجایی نرسیده و احتمال دارد جمهوری اسلامی معاهده را بطور کامل ترک نماید. اسرائیل همچنان می گوید در قرارداد هسته ای شریک نیست و آزاد است هر طور صلاح بداند از دستیابی جمهوری اسلامی به بمب اتمی جلوگیری کند.

تایمز اسرائیل نوشت؛ گانتز در سخنرانی خود از دولت خواست به سازمان های امنیتی کشور اجازه دهد «برتری نظامی ارتش که تضمینی است بر موجودیت ایمن ما و پیشبرد صلح» را حفظ کنند.

این سخن ظاهرا ارجاع به گزارش رادیو اسرائیل، شبکهٔ رادیو و تلویزیون «کان» است که ساعاتی پیش، غروب چهارشنبه، گزارشی از درخواست نیروهای دفاعی به افزایش چشمگیر بودجه پخش کرد تا بطور عمده خود را برای حمله های هوایی به منظور خنثی کردن انگیزه های هسته ای جمهوری اسلامی آماده سازد.

گانتز گفت «همه این تهدیدها اشاره دارد به ضرورت شتاب برای افزایش آمادگی ما برای انجام مأموریتها در عمل و با ایجاد دیواری آهنین از اقدامات، و نه فقط در حرف.