مسجد آبی هامبورگ مرکز مهم فعالیت‌ جمهوری اسلامی

0
208

روزنامه دی ولت: اسناد جدید خبر از “ارتباطات بین این مسجد و جمهوری اسلامی و سازمان تروریستی حزب‌الله” می دهد.

دفتر حمايت از قانون اساسی هامبورگ از “روابط شخصی و عقيدتی” بين مرکز اسلامی هامبورگ و حزب‌الله گزارش می‌دهد. در ماه مه سال جاری میلادی وزارت کشور آلمان فعالیت سه انجمن را که گفته می‌شد کمک‌های مالی برای حزب‌الله در این کشور جمع آوری می‌کردند، ممنوع کرد.

بنابر آنچه مارکو هاس، سخنگوی این نهاد گفته است مسجد آبی در ظاهر خود را به عنوان یک مکان فعالیت فرهنگی معرفی می‌کند تا در جامعه آلمان به عنوان نهادی که بتوان با آن دیالوگ برقرار کرد، شناخته شود، اما اسناد و شواهد نشان می‌دهند که «این مرکز مستقیما با جمهوری اسلامی ارتباط دارد و از آنجا کنترل می شود و هدف آن صدور انقلاب اسلامی به سراسر جهان است.

به نوشته روزنامه “دی‌ ولت” اسناد جدید اکنون نشان می‌دهند که مفتح حتی ملزم به انجام دستورالعمل‌های رژیم ایران است و در چندین نامه خطاب به محمدهادی مفتح از او به عنوان “نماینده محترم رهبر، رئیس مرکز اسلامی هامبورگ” نام برده شده است.

به گزارش رادیو صدای آلمان؛ این سازمان بر اساس اسناد معتبر بدست آمده این موضوع رسما تایید می‌شود که مفتح نماینده رسمی خامنه‌ای است. مفتح همچنین نامه‌ای از یک شخص سرشناس که هولوکاست را انکار می‌کند دریافت کرده است. اداره حفاظت از قانون اساسی (هامبورگ) تاکید می‌کند که فعالیت‌های این مرکز با ارزش‌های قانون اساسی کشور آلمان به هیچ وجه سازگار نیست.

مارکو هاس، سخنگوی این سازمان در مصاحبه با روزنامه دی‌ ولت بیان می کند که داده‌های تازه تایید می‌کنند که مرکز اسلامی هامبورگ یکی از مهم‌ترین نهادهای جمهوری اسلامی در اروپاست.