درخواست کمک اسماعیل هنیه از خامنه‌ای

0
201

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس با نوشتن نامه‌ای به سیدعلی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از وی درخواست کمک کرد. هنیه در این نامه که روز سه شنبه ۱۸ ماه مه ۲۰۲۱ برای رهبر جمهوری اسلامی فرستاده شد، از سید علی خامنه‌ای خواست فوراً اقداماتی در سطح کشورهای اسلامی، عربی و بین‌المللی برای کمک به حماس انجام دهد.

او در این نامه اسرائیل را به « تشدید عملیات یهودی‌سازی، شهرک‌سازی، کوچاندن اجباری فلسطینیان، پاکسازی نژادی و حملات به منطقه باب العامود و شیخ جراح، همچنین تجاوزات علیه مسجد الاقصی و معتکفین در آن اعم از تعرض به این مسجد مبارک یا سرکوب نمازگزاران و بستن درهای آن و ممانعت از ورود فلسطینیان به آن برای اقامه نماز و عبادت» متهم کرد.

هنیه در بخش دیگری از نامه‌اش نوشت : « ملت فلسطین در قدس که بیش از 50 سال است راه مقاومت و صبر و بردباری را برای دفاع از سرزمین و مقدسات فلسطین به نیابت از امت اسلامی و عربی در پیش گرفته، هرگز از ادامه این مسیر تا پیروزی، بازگشت به این سرزمین و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف باز نمی‌ایستد.»

العربیه نوشت؛ این نامه در حالی برای سید علی خامنه‌ای نوشته شده‌است که روز یکشنبه گذشته سازمان همکاری اسلامی با برگزاری نشستی آنلاین دربارهٔ فلسطین، با شدیدترین عبارات، اقدمات اسرائیل در غزه و شهر قدس را محکوم کرد و خواهان پایان یافتن حملات ارتش اسرائیل شد.

همچنین این نامه در حالی برای رهبر جمهوری اسلامی نوشته شده که جمهوری اسلامی نفوذ قابل توجهی در میان دولت‌های عربی ندارد و روابط آن با جامعه جهانی پائین‌تر از سطح عادی است.